FOTO Test Drive Volvo XC90 B5

FOTO Test Drive Volvo XC90 B5

În 2015, atunci când Volvo lansa o nouă generaţie a celui mai mare SUV din gama lor, deschidea drumul către era modernă, în care constructorul suedez s-a reinventat. Acum, Volvo XC90 a primit un facelift, dar şi un nou sistem de propulsie – denumit B5. Iată despre ce e vorba.

Ştiri pe aceeaşi temă

Volvo a reprezentat de-a lungul istoriei sale simbolul siguranţei, cu numeroase inovaţii care au salvat vieţi, iar acest statut nu s-a schimbat nici astăzi. Însă, alături de el, Volvo propune acum cele mai avansate soluţii când vine vorba de sisteme de propulsie, de conectivitate, multimedia sau de asistenţă ale şoferului. Dacă până acum XC90 era extrem de bine poziţionat în lupta sa cu rivalii germani, după recentul facelift acesta a devenit şi mai atractiv.

Dacă la nivelul designului lucrurile nu s-au schimbat foarte mult şi putem observa doar mici retuşări ale unor elemente, precum farurile sau grila, după facelift, XC90 primeşte unul dintre cele mai eficiente sisteme de propulsie de tip mild-hibrid. Acesta poartă titulatura B care va semnifica de acum faptul că sub capotă se află un sistem de propulsie electrificat şi are ca motor termic, poate surprinzător, un propulsor diesel de 2,0 litri, care dezvoltă, graţie supraalimentării cu două turbine, 235 CP şi 480 Nm. Trebuie menţionat că versiunea B5 este disponibilă atât cu motor pe benzină, cât şi diesel, însă versiunea testată de noi este cea din urmă.

Alături de motorul diesel de 2,0 litri, sistemul de propulsie este ajutat de un mic motor electric de 15 CP, acesta având ca rol principal acela de a aduce un plus de economie de carburant. Astfel, acesta  poate avea rolul de generator în momentul în care recuperează energia cinetică de la frânare sau decelerări, pe care o transformă în energie electrică şi o stochează într-un mic acumulator litiu-ion, pentru ca apoi să ajute motorul diesel la accelerări. Astfel, consumul de carburant scade cu circa 15%, iar asta se poate vedea destul de clar şi în utilizarea zilnică pentru că un SUV de aceste dimensiuni poate fi condus prin oraş cu valori de sub 10 l/100 km.

Din punct de vedere dinamic, Volvo XC90 B5 este corect pentru că nu simţi nevoia de mai mult, rezervele fiind suficiente în orice situaţie, chiar şi pentru depăşirile rapide. Totuşi, chiar dacă nu este un SUV sportiv, acceleraţia 0-100 km/h este realizată în doar 7,6 secunde, o valoare foarte bună. Dacă privim trenul de rulare, în special dacă este echipat cu suspensia pneumatică oferită opţional pentru 2.280 de euro, Volvo XC90 are ca atu confortul excelent pentru că reuşeşte să treacă peste denivelări fără ca pasagerii să resimtă şocuri, vibraţii sau zgomote nedorite. De aceea, acesta poate fi considerat unul dintre cele mai confortabile SUV-uri premium de clasă mare.

Un alt aspect peste care nu putem trece este ambianţa de la interior, unică în acest segment şi locul unde Volvo se diferenţiază clar de orice rival. Totul este atent lucrat, cu materiale excelente şi o ergonomie extrem de simplă care se datorează şi excelentului sistem multimedia. Acesta se mişcă foarte rapid, are o grafică modernă şi simplifică mult accesul la orice comandă, fiind conectat online şi cu acces la un magazin propriu de aplicaţii. În plus, Volvo XC90 poate fi controlat de la distanţă, printr-o aplicaţie de pe telefonul mobil (vezi video).

Video review

 

Spaţiul interior este extrem de generos, fiind oferite şi versiuni cu 7 locuri. Pe cel de-al doilea rând de scaune, spaţiul pentru pasageri este peste media segmentului, atât la cap, cât şi la genunchi, iar pe scaunele din al treilea rând pot să călătorească chiar şi adulţi pe distanţe scurte. În cazul în care ultimele două scaune sunt pliate, volumul portbagajului ajunge la 692 de litri.

Din punct de vedere al sistemelor de siguranţă, este evident că Volvo nu putea face rabat de la nimic pentru XC90, maşina fiind echipată cu cele mai noi sisteme de asistenţă existente în acest moment, câteva fiind lansate în premieră de constructorul suedez. Dar despre ele am explicat mai multe în video clipul ataşat.

Text: Dragoş Craiovan
Foto: Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică - Volvo XC90 B5 2020
Motor – biturbo, diesel, L4, 1969 cmc, 235 CP@4000 rpm + motor electric de 15 CP , cuplu maxim 480 Nm + electric 40 Nm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracţiune integrală / Performanţe – 220 km/h v. max, 0-100 km/h în 7,6 secunde / Portbagaj – 692 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4953/1923/1776, ampatament (mm) – 2984 / Consum mediu declarat – 5,8 l/100 km / Preţ de bază (euro cu TVA) – de la 65.400

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: