FOTO Test Drive Peugeot 208 1.2 PureTech 75

FOTO Test Drive Peugeot 208 1.2 PureTech 75

Peugeot 208 1.2 PureTech 75

La începutul anului, clasa mică se află în faţa unei avalanşe de modele importante, noul Peugeot 208 fiind unul dintre ele. Pentru primul test din România am ales versiunea cu motorizarea de bază, cu motor aspirat de 1,2 litri şi 75 CP. Iată primele impresii de la volan. TEXT - Dragoş Craiovan

Ştiri pe aceeaşi temă

Clasa mică continuă să fie unul dintre segmentele non-SUV care generează volume importante, motiv pentru care toţi constructorii au ridicat ştacheta din punct de vedere tehnologic în ultimii ani. Cu noul 208, Peugeot trece în sfera inovaţiei pe care de cele mai multe ori o vedem în segmentele superioare şi aduce în premieră o tehnologie extrem de interesantă, despre care vom vorbi în cele ce urmează. Până atunci, este important de ştiut că 208 este un model complet nou, care are la bază o platformă ce poate susţine motorizări pe benzină, diesel, dar şi electrice, fiind deja bine ştiut că în această primăvară va debuta o versiune cu propulsie full-electrică.

GALERIE FOTO

Însă, până atunci, primul test din România pe care l-am făcut cu 208 are în prim-plan versiunea de bază, cu motor aspirat pe benzină de 1,2 litri şi 75 CP, care porneşte de la un preţ, fără discounturi, de 13.800 de euro cu TVA.  În această configuraţie, 208 se adresează celor care vor o maşină plină de stil, pentru că modelul francez de clasă mică arată cu adevărat spectaculos, dar fără să plătească costurile ridicate aduse de versiunile de top. Chiar dacă nu este echipat cu spectaculoasele faruri cu tehnologie LED, 208 este unul dintre cele mai atractive vizual modele din segmentul de clasă mică.

La interior, găsim acelaşi stil original promovat acum de toate modele Peugeot, cu volanul de mici dimensiuni şi instrumentarul de bord poziţionat peste volan, direct în câmpul vizual al şoferului. Chiar dacă maşina noastră de test nu a fost echipată cu noul sistem de afişaj i-Cockpit 3D, acesta a fost deja testat de noi şi este una dintre inovaţiile clasei mici şi nu are niciun concurent în segment. Practic, instrumentarul de bord digital este prezentat pe mai multe trepte de adâncime, astfel încât informaţiile configurabile ca aspect sunt prezentate într-o formă 3D. Integrarea este una coerentă pentru că totul arată şi funcţionează foarte bine. Pentru cei care sunt iubitori de tehnologii noi este clar că noul i-Cockpit este una dintre opţiunile care trebuie luate în considerare. În rest, materialele sunt corecte pentru segment, dar trebuie ţinut cont că există plastice destul de dure, în special în partea de jos a bordului, însă acesta este un aspect general în clasă.

La volan, micul Peugeot 208 se simte destul de mare, dar într-un sens bun. Ţinuta de drum este una sigură, cu o direcţie precisă şi un tren de rulare care transmite destul de multă fermitate. Însă, în traficul aglomerat, 208 reuşeşte să se strecoare rapid, dând dovadă de multă agilitate. În ciuda propulsorului de doar 75 CP, deplasările în mediul urban sunt plăcute, fără să fie nevoie de mai mult. În mediul extraurban, motorul se turează repede, însă apare evident nevoia de mai multă putere, în special atunci când creşte viteza deplasării. De aceea, motorul de 75 CP este recomandat celor care utilizează maşina preponderent în mediul urban, iar cei care au nevoie şi de utilizarea în mediul extraurban este mai bine să se orienteze către varianta de 100 CP, care este supraalimentată.

Din punct de vedere al consumului, 208 1.2 PureTech 75 reuşeşte să obţină valori bune, graţie platformei uşoare şi a aerodinamicii atent studiate. Gama de motorizări disponibilă porneşte cu versiunea testată de noi, de 1,2 litri şi 75 CP, şi continuă cu un 1.2 Turbo de 100 CP. În primăvară, acestora se va adăuga o versiunea mai puternică a acestui propulsor, de 130 CP. Momentan este disponibil un singur diesel, de 1,5 litri şi 100 CP. Cea mai puternică versiune urmează să fie cea electrică, care va avea un motor de 136 CP. În acest moment, sunt disponibile trei versiuni de echipare, denumite Active, Allure şi GT Line.

TEXT - Dragoş Craiovan

 

Fişă tehnică – Peugeot 208 1.2 PureTech 75

Motor – aspirat, benzină, L3, 1199 cmc, 75 CP@5750 rpm, 118 Nm@2750 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 5 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 174 km/h v. max, 0-100 km/h în 13,2 secunde / Portbagaj – 265 litri / Rezervor – 40 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4055/1745/1430, ampatament (mm) – 2540 / Consum mediu declarat – 4,1 l/100 km / Preţ de bază (euro cu TVA) – de la 13.800

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările