FOTO Test Drive Opel Grandland X 1.5 TD AT8 - Un familist polivalent

FOTO Test Drive Opel Grandland X 1.5 TD AT8 - Un
familist polivalent

Opel Grandland X joacă în segmentul compact în faţa unei concurenţe impresionante, însă el are atuuri care îl promovează ca un bun candidat pentru SUV-ul potrivit pentru întreaga familie. Am descoperit de ce în primul test cu versiunea 1.5 TD, cuplată la o cutie automată cu 8 trepte. Text: Dragoş Craiovan / Foto: Mihai Dăscălescu

Ştiri pe aceeaşi temă

De la momentul apariţiei şi până acum am mers cu aproape toate versiunile de motorizare ale lui Grandland X, de la vechiul 1.6 diesel şi 1.2 Turbo pe benzină şi până la cel mai puternic propulsor din gama actuală – 2.0 diesel de 177 CP. Însă, indiferent de versiune, Grandland X a transmis mereu aceleaşi impresii când vine vorba despre utilizarea zilnică şi îl pot numi unul dintre cele mai echilibrate SUV-uri din acest punct de vedere. Pur şi simplu, cel mai mare SUV din gama celor de la Opel este spaţios la interior, foarte confortabil la rulare şi este ergonomic pentru sarcinile zilnice, indiferent că este vorba de acţionarea comenzilor în trafic sau de uşurinţa cu care se încarcă cu bagaje. Pentru acest test am ales cea mai nouă specificaţie în ceea ce priveşte motorizarea şi transmisia, un diesel de 1,5 litri extrem de economic, capabil de consumuri record, cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, de cea mai nouă generaţie.

GALERIE FOTO

Sunt cei 130 CP, pe care îi dezvoltă unitatea diesel de 1,5 litri, prea puţini pentru Grandland X? Asta poate să fie una dintre întrebările legate de acest motor, însă practica mi-a arătat ca acest motor este potrivit pentru masa şi dimensiunile SUV-ului Opel. Este clar că dacă vei încărca maşina cu bagaje şi pasageri trebuie să-ţi planifici mai atent depăşirile, dar în orice altă situaţie micul diesel se va descurca excelent. În oraş este suficient de sprinten, iar kilometrii din extraurban vor fi înghiţiţi cu lejeritate. În ceea ce priveşte consumul, lucrurile sunt la superlativ, pentru că oricât de aglomerat a fost în Bucureşti, consumul nu a trecut de 6,7 l/100 km, iar valoarea asta poate fi clar mai mică dacă se circulă în condiţii de trafic decente. Este o valoare la care, sincer, nu m-am aşteptat.

Însă propulsorul diesel face o pereche perfectă cu nouă cutie automată cu 8 trepte, pe care o recomand fără ezitare. Aceasta va uşura parcurgerea zonelor aglomerate din oraş, pentru că este extrem de liniară şi nu deranjează deloc în funcţionare, dar va permite şi valori de consum foarte bune în traficul extraurban, graţie celor 8 trepte. În plus, algoritmul de funcţionare este unul foarte bun, cu selectarea corectă a treptelor în funcţie de situaţia din trafic şi de ceea ce doreşte şoferul, care doar trebuie să dozeze pedala de acceleraţie pentru un răspuns corect. Din punct de vedere al trenului de rulare, Grandland X este unul dintre cele mai confortabile modele din segment, cu un tren de rulare care trece elegant peste denivelări. În acelaşi timp, dinamica nu a fost sacrificată, ruliul nefiind unul pronunţat, iar direcţia are o asistare corectă. Chiar dacă nu este disponibil cu un sistem de tracţiune integrală în versiunea testată, Grandland X este echipat cu un sistem electronic ce poate controla tracţiunea în funcţie de suprafaţa pe care se rulează, existând programe speciale pentru zăpadă, noroi, nisip sau suprafeţe alunecoase.

La interior, trebuie apreciată senzaţia de spaţiu, care se reflectă şi în practică pentru că valorile reale sunt generoase atât pentru locurile din faţă, cât şi pentru cele din spate, iar volumul de 514 litri pentru portbagaj este suficient chiar şi pentru concediile lungi alături de familie. Grandland X poate fi poziţionat ca una dintre cele mai bune alegeri din segment pentru cei care caută acel SUV orientat spre spiritul familist, spre nevoia de spaţiu interior generos şi de confort la rulare ridicat, dar şi de eficienţă din partea propulsorului.

Fişa tehnică - Opel Grandland X 1.5 TD AT8

Motor – turbo, diesel, L4, 1499 cmc, 130 CP@3750 rpm, 300 Nm@1750 rpm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 192 km/h v. max, 0-100 km/h în 12,3 secunde / Portbagaj – 514 litri / Rezervor – 53 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4477/1856/1609, ampatament – 2675 / Consum mediu declarat – 4,1 l/100 km / Preţ de bază – 23.300 euro cu TVA

 

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările