FOTO Test drive Mercedes-Benz GLB 250 4Matic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mercedes-Benz şi-a propus să aibă un răspuns pentru fiecare cerere a unui potenţial client, iar acest GLB 250 4Matic este o propunere extrem de articulată.

Nu pot spune că sunt un fan al acestor SUV-uri compacte care doresc a fi regele junglei, fie ea şi urbană. În curtea Mercedes-Benz există un singur leu, G Class, şi nu este recomandat să-l provoci.

Revenind la GLB, vorbim despre o declinare a platformei MFA2, cea care stă la baza lui A Class, cu amendamentul că în acest caz vorbim despre un ampatament mărit cu 10 cm. Acestea fiind spuse, GLB se bucură din punct de vedere tehnic, de acelaşi layout precum compacta germană – tracţiune faţă sau 4Matic şi aceeaşi gamă de propulsoare. Vorbim despre un model care este poziţionat între noul GLA şi GLC.

GALERIE FOTO

Vorbeam de faptul că Mercedes-Benz îşi propune să aibă un răspuns pentru fiecare solicitare a unui potenţial client... ei bine, acest GLB are o lungime de 4,63 metri, adică cu 2,2 cm mai scurt decât un GLC, dar poate fi comandat cu 7 locuri.

Din punct de vedere al designului, GLB conservă ceva din masculinitatea GLK, un model care a adunat destulă simpatie din partea clienţilor cât timp a fost în oferta Mercedes-Benz. Dar împrumută şi din eleganţa noului GLS.

Mai zăbovim puţin la exterior pentru a nota şi gradele de libertate oferite de acest SUV compact în offroad. GLB dispune de un unghi de atac de 18 grade, un unghi de degajare de 18,3 grade şi un unghi de rampă de 13,9 grade.

image

La volan găseşti un tablou familiar, asta dacă te-ai intersectat cu noua generaţie A Class. Chiar dacă vorbim despre un SUV, poziţia la volan este joasă, surprinzător de joasă, chiar sportivă aş putea spune. Evident, dacă doreşti o perspectivă mai înaltă de la volan, poţi folosi reglajele scaunului. Forma paralelipipedică a caroseriei în zona habitaclului are beneficiile ei. GLB surprinde plăcut la nivelul spaţiului oferit pentru cap şi umeri atât în faţă, dar mai ales pe locurile spate. Cu un ampatament de 2.829 mm, spaţiul la nivelul picioarelor în spate este foarte bun. Nu ne putem pronunţa la gradul de confort oferit de versiunea cu 7 locuri, dar mai putem spune că versiunea cu 5 locuri oferă un portbagaj cu un volum de 570 litri, iar acesta poate ajunge până la 1.805 litri prin rabatarea banchetei spate.

Sistemul MBUX s-a eliberat de micile nesincronizări specifice unui sistem nou de operare atât de complex. Totuşi, ne-am dori o integrare mai elegantă a interfeţei Apple CarPlay, grafica fiind afişată doar pe aproximativ jumătate din suprafaţa display-ului central, restul rămânând negru, fără nicio informaţie afişată, deşi ar fi loc pentru afişarea unor scurtături pentru restul meniului MBUX.

Testul complet, cu galerie foto şi detalii despre cum merge Mercedes-Benz GLB 250 4Matic poate fi citit în continuare pe ADEVĂRUL AUTO.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite