FOTO Test Drive Mazda2 1.5 Skyactiv-G

FOTO Test Drive Mazda2 1.5 Skyactiv-G

Mazda2

Acum şase săptămâni când am scris acest test pentru revista Adevărul Auto, am scris altă introducere... uşor inadecvată astăzi, dar îl voi reproduce mai jos. Cât de mult se poate schimba planeta în câteva săptămâni. Un test drive cu Mazda2 de pe meleaguri elene.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacă ai norocul să poţi călători, nu-ţi refuza acest privilegiu. Îţi vei umple vitrina experienţelor personale cu trofee de pe întreaga planetă... Dar întotdeauna, întoarcerea acasă, întâlnirea cu un fel de mâncare dragă care îţi aduce aminte de copilărie îţi va încărca bateriilor. Cam asta este Mazda2 pentru mine, un fel de mâncare drag care îmi aduce aminte de nişte vremuri care par uitate.
 
Când  am  debutat  în  presă  conta  maşina,  modul  în  care  reuşea  să  comunice  cu   tine.   Personalizarea,   conectivitatea,   infotainment...  erau  concepte  care  nu  aveau  le-gătură  cu  automobilul.  Evident  că  Mazda2  nu  îţi  propune  o  călătorie  în  timp,  dar  este  o  maşină  care  te  bucură  prin  faptul  că  pune  în  centru  ex-perienţa pură de a conduce.

GALERIE FOTO

Întâmplător,  am  testat  recent  Mazda2,  aşa  că  feedback-ul  era  relativ  proaspăt  când  am  aterizat la Atena pentru întâlnirea cu ”noua” Mazda2. Eram destul de curios să văd ce ascund niponii sub  un  update  menit  a  reîmprospăta  imaginea  subcompactei nipone. Aşadar, un MY 2020 (Mo-del Year 2020), o tradiţie peste ocean, ca mode-lele să primească anual mici upgrade-uri pentru a le menţine proaspete pe piaţă.

La  nivel  estetic,  Mazda2  propune  un  design  cu  detalii rafinate care să amplifice sentimentul calitatea percepută. La exterior notăm o redesenare a barelor faţă/ spate, adoptarea aripii cromate  caracteristice  întregii  game  Mazda,  precum  şi o nouă structură a grilei faţă pe care ”plutesc numărul de înmatriculare şi sigla constructorului nipon. Micuţa niponă a primit faruri full LED, pre-cum  şi  posibilitatea  de  a  fi  echipată  cu  jante  de  16 inch.

Niponii au devenit ceva mai jucăuşi şi au acceptat  să  aducă  ceva  mai  multă  culoare  la  interior.  echipare  de  top,  Takumi  Plus,  tapiţeria  din  piele  este  disponibilă  într-o  combinaţie  de  albastru  şi  gri, care îşi schimbă nuanţa în funcţie de lumină, în timp ce pe nivelurile Challenge şi Takumi tapiţeria  textilă  propune  un  joc  de  nuanţe  de  negru  şi maro. Versiunea de tapiţerie va dicta şi culorile şi anumite materiale de pe portiere, bord, inelele fantelor de ventilaţie şi de pe  punctele de sprijin pentru genunchii ocupanţilor locurilor din faţă.

Mazda2  este  altfel  la  interior,  nu  ştiu  dacă  în  sensul  bun  sau  rău.  Personal  m-am  simţit  bine,  este  un  exerciţiu  interesant  să  te  afli  la  volanul  unei maşini care nu te atacă cu nenumărate display-uri şi informaţii desenate cât mai ”ingenios”. Cert  este  că  subcompacta  niponă  a  câştigat  vizibil la capitolul calitate a materialelor şi calitate  a  asamblării. 

Probabil  cel  mai  mare  salt  l-am  perceput la izolarea fonică, mult mai silenţioasă această  versiune  2020.  Scaunele  faţă  sunt  noi,  şi în funcţie de nivelul de echipare pot fi şi încălzite.   Echipările   superioare   pot   aduce   şi   volan   încălzit,  cameră  video  pentru  marşarier,  oglinzi  electrice   pliabile,   ecran   color   tactil   de   7   inch,   Apple CarPlay şi Android Auto. Mazda2  este  disponibilă  cu  o  singură  motorizare. Da, nu este nicio greşeală în ceea ce am spus. Pare un act de curaj să te prezinţi în faţa clienţilor cu un Skyactiv-G de 1.5 litri aspirat care dezvoltă 90 CP şi 148 Nm cuplu motor. Este adevărat, niponii au integrat pe micuţul model şi sistemul mild-hybrid  şi  i-stop. 

Magia  acestui  propulsor  constă  în  faptul  că  reuşeşte  să  nu  dezamăgească  din  punct de vedere al resurselor oferite, chiar dacă în cazul unor pante, dacă-l scapi din ture... zici că s-a deschis o paraşută în spatele maşinii, cu puţină implicare te poate face să zâmbeşti.Au  fost  momente  în  care  am  zâmbit  pe  coatele  elene la volanul Mazda2. Nu ştiu dacă îl pot numi zâmbet, dar o expresie de totală uimire am avut pe chip la finalul traseului când am privit consumul mediu. Un traseu de coastă, cu pasaje scurte  de  condus  sportiv...  la  finalul  zilei  pe  bord  era  afişată  valoarea  5,1  litri.  Impresionant.  Mazda2...  cum   am   spus   în   debutul   materialului,   ajunge   într-o  zonă  care  stimulează  o  ciudată  stare  de  bine,  de  melancolie,  de  dor  după  nişte  vremuri  care  în    mod  cert  nu  se  mai  întorc.  Categoric  îşi  are locul ei în acest peisaj al clasei B dominat de crossovere şi SUV-uri.

Fişă tehnică – Mazda2 1.5 Skyactiv-G

Motor – aspirat, benzină, L4, 1496 cmc, 90 CP@6000 rpm, 148 Nm@4000 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 183 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,8 secunde / Portbagaj – 250/882 litri / Rezervor – 44 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.070/1.695/1.515, ampatament (mm) – 2.570 / Consum mediu declarat – 4,1 l/100 km / Preţ de bază (euro cu TVA) – de la 14.190

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: