FOTO Test Drive Lexus ES300h

FOTO Test Drive Lexus ES300h

Un model care pune accent pe eficienţă dar propune un design care musteşte de testosteron. Se împacă cele două concepte? Un test scurt cu Lexus ES300h.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lexus ES300h, o maşină căreia în teorie nu prea ai ce să-i reproşezi. Problema ei este că m-am intersectat cu Toyota Camry, sora ei de volum sau buget... depinde cum vreţi să formulez.

Din punct de vedere tehnic maşinile sunt identice. Sub capotă un clasic 4 cilindri în linie de 2.487 cmc care dezvoltă 178 CP la 5.700 rpm şi un cuplu motor de 221 Nm între 3.600 şi 5.200 rpm. Apoi avem un motor electric de 120 CP şi 202 Nm care antrenează tot puntea faţă. De reţinut ar mai fi faptul că maşina este echipată cu o baterie metal nichel compusă din 34 module şi are o capacitate de 1,59 kWh. Sistemul hybrid este creditat de Lexus cu o putere totală de 218 CP. ES300h este un model surprinzător de uşor pentru clasa sa şi faptul că este hybrid, având o masă de aproximativ 1.680 kg.

GALERIE FOTO

Sistemul hybrid are un singur obiectiv în cap – eficienţa. Prin urmare, cine vânează adrenalină sau ceva temperament de la ES300h... a greşit adresa. Cu toate acestea modelul reuşeşte un onorabil 8,9 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 180 km/h. Cutia CVT nu trezeşte nicio emoţie.

Interiorul este un loc special, şi asta pentru că te întâlneşti un design asimetric care rupe monotonia clasică a unei planşe de bord întâlnită la marea majoritate a automobilelor. În acelaşi timp ergonomia este atent studiată. Materiale foarte bune, texturi agreabile tactil, o calitate a asamblării de asemenea foarte bună... detalii care conduc la o amplificare a calităţii percepute. Totuşi mici scăpări întâlneşti. Ne-am dori un soft mai nou şi adaptat nevoilor de conectivitate pentru sistemul infotainment. Ergonomia navigării prin meniu via touchpad-ul amplasat pe tunelul median este o mică provocare. Poate ne-am dori o idee mai multă sportivitate de la un Lexus, dar un lucru este cert, la capitolul confort nu dezamăgeşte. Am regăsit o idee ceva mai puţin spaţiu la nivelul locurilor spate decât în Camry.

Atuurile lui ES300h în clasa premium sunt preţul şi eficienţa.

Fişa tehnică Lexus ES300h

Motor – hybrid, L4, 2.487 cmc, 178 CP@5.700 rpm, 221 Nm@3.600-5.200 rpm/ Electric – motor electric 120 CP şi 202 Nm/ Putere sistem hybrid – 218 CP / Transmisie – cutie automată CVT, tracţiune faţă / Performanţe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,9 secunde / Portbagaj – 454 litri / Rezervor – 50 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4975/1865/1445, ampatament – 2870 / Consum mediu declarat – 5,6 l/100 km,  Consum mediu în test 6,8 l/100 km/ Preţ de bază – 50.135 euro cu TVA      

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările