FOTO Test Drive Dacia Sandero Stepway TCe 100 GPL - Ingrediente pentru succes

FOTO Test Drive Dacia Sandero Stepway TCe 100 GPL -
Ingrediente pentru succes

Dacia Sandero Stepway TCe 100 GPL

Au trecut ceva ani de la primul contact cu noua generaţie Dacia Sandero Stepway... şi încă o consider una dintre cele mai reuşite modele de pe piaţă. Iar acum primeşte un upgrade important – un nou propulsor - TCe 100 GPL

Ştiri pe aceeaşi temă

Ne pregătim de o nouă generaţie Sandero, dar mai avem ceva de aşteptat, şi până va ajunge modelul în showroom... va mai trece ceva timp. În acelaşi timp, Dacia are nevoie de un upgrade la capitolul motorizări pentru a putea coborâ nivelul emisiilor de dioxid de carbon până la pragul de 95 de grame/ km pentru întreaga flotă de modele. Limita de 95 g/km CO2 fiind impusă constructorilor de către Uniunea Europeană din 2021.

Un motor pe care l-am întâlnit pe noua generaţie Clio, de care ne-am îndrăgostit şi pe care-l recomandăm – Test Drive Renault Clio 100 TCe.

GALERIE FOTO

Vorbim despre un propulsor, deja cunoscut în gama Dacia – Sce 75, doar că acum motorul cu 3 cilindri de 99 cmc este supraalimentat. Acesta dezvoltă 101 CP la 5.000 rpm şi un cuplu motor de 170 Nm la 2.000 rpm. Puterea ajunge la puntea faţă via o cutie manuală cu 5 rapoarte. Sandero Stepway are nevoie de 12,4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 180 km/h. Comparativ cu modelul francez subcompact, etajarea cutiei de viteze este ceva mai lungă la Sandero.

Dar noutatea este instalaţia GPL care are butelia în portbagaj, în locul roţii de rezervă. Capacitatea este de 18 kg, iar priza de alimentare este poziţionată lângă cea de alimentare cu benzină, acoperită de acelaşi capac. În spiritul Dacia, pentru a menţine costurile reduse, sistemul nu este integrat în computerul de bord, nu poţi vizualiza date privind consumul de gaz. La baza consolei centrale, între suportul de pahare şi levierul cutiei de viteze se află comutatorul benzină/GPL care are şi un indicator cu 5 Led-uri pentru a indica gradul de umplere al buteliei şi un LED verde care indică rularea pe GPL şi unul galben care indică rularea pe benzină.

Pornirea la rece se face pe benzină, dar odată încălzit motorul diferenţe vizibile între rularea pe benzină sau gaz nu sunt. Dacia anunţă un consum mediu de gaz la 100 km rulaţi de 4,2 kg, ceea ce îţi oferă o autonomie teoretică de 450 km pe GPL. Dacă adăugăm aici şi rezervorul de benzină de 50 litri şi consumul mediu declarat de 6,3 litri, descoperim un Sandero Stepway cu o autonomie de aproximativ 1.250 km. Extraurban, maşina devine candidată la adevărate maratoane – un consum de 3,8 kg gaz şi 5,3 litri te fac să speri la o autonomie de 1.500 kg.

În versiunea cu GPL, emisiile de CO2 sunt la nivelul de 104 g/km. Dacia Sandero Stepway TCe 100 GPL are un preţ de bază de 10560 euro, iar în cazul versiunii SL BlueLine preţul este de 12.000 euro.

FOTO - Mihai Dăscălescu

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: