Ford Fiesta ST promite a fi un hot hatch pur

Ford
Fiesta ST promite a fi un hot hatch pur

Ford a ridicat ceva mai mult cortina pentru a vedea ce se ascunde sub caroseria noului Fiesta ST. Lucrurile arată bine, iar hot hatch-ul celor de la Ford are şanse de a deveni reper în segment.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ford a prezentat anul trecut noua generaţie Ford Fiesta ST, model propulsat de un motor complet nou cu 3 cilindri: 1.5 EcoBoost de 200 CP. Modurile selectabile de pilotaj Drive Modes, prezente în premieră pe Fiesta ST, permit configurarea sistemelor care controlează motorul, direcţia şi stabilitatea maşinii cu ajutorul setărilor Normal, Sport şi Track, transformând modelul prin simpla apăsare a unui buton dintr-un hatchback flexibil care poate fi folosit în viaţa de zi cu zi într-o maşină sport cu pedigree de circuit.

Noua generaţie Fiesta ST include noua tehnologie Ford de dezactivare a cilindrilor, prezentă în premieră în industrie pe un motor cu 3 cilindri, care scade şi mai mult consumul de carburant. Supapă activă de evacuare, care amplifică sunetul antrenant şi natural dezvoltat de motorul cu 3 cilindri. Consumul poate fi redus cu până la 11%.

Elemente tehnologice disponibile includ conectivitate prin sistemul SYNC 3, un pachet audio de top B&O PLAY şi tehnologii sofisticate de asistenţă a şoferului precum Sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid) şi Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition).

Dar, noutăţile făcute publice azi sunt apetisante. Un diferenţial mecanic cu alunecare limitată, sistem prezent în premieră pe Ford Fiesta ST şi noile arcuri vectoriale (Force Vectoring Springs), tehnologie patentată de Ford, permit intrări mai agresive în viraje şi un răspuns mai exact care oferă o experienţă excelentă de condus. Sistemul Launch Control oferă starturi rapide pe circuit.


Noul motor EcoBoost de 1.5 litri foloseşte tehnologii precum turbocompresia, injecţia de înaltă presiune şi distribuţia variabilă dublă prin sistemul Twin-Independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) pentru a dezvolta 200 CP la 6000 rpm şi 290 Nm între 1400 şi 4000 rpm. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 6.5 secunde, iar viteza maximă este de 232 km/h.

Noua combinaţie dintre tehnologia de injecţie directă şi cea de injecţie indirectă secvenţială lucrează alături de sistemul inovator de dezactivare a cilindrilor pentru a scădea consumul şi emisiile CO2 cu 11% în comparaţie cu anterioara generaţie Fiesta ST200.


Disponibilă încă de la lansare în versiuni de caroserie cu 3 sau 5 portiere şi într-un pachet de design sportiv ST care oferă jante standard de 17 inch şi, opţional, de 18 inch, noua generaţie Fiesta ST le va oferi clienţilor posibilităţi mai largi de personalizare prin trei niveluri de echipare.

Culorile exterioare includ Frozen White, Magnetic, Moondust, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver şi Silver Fox, în timp ce la interior sunt oferite standard scaune Recaro cu sprijin lateral ridicat, un mâner ST al levierului schimbătorului de viteze şi un volan cu partea inferioară teşită care oferă cusături replicate pe levierul frânei de mână şi pe husa inferioară din piele a schimbătorului.  

 

citeste totul despre: