Ford Focus cu motor EcoBoost, mic şi puternic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Focus relevă diferite  linii şi detalii de design captivante
Focus relevă diferite linii şi detalii de design captivante

„Adevărul“ a testat modelul Ford Focus cu noul său motor cu trei cilindri şi de doar un litru, EcoBoost, construit chiar la uzina din Bănie.

Alesul meu a fost un Ford Focus Hatchback, echipat cu motorul EcoBoost în varianta sa de top, aceea de 125 de cai-putere. Motorul cu turbocompresor şi injecţie directă este, de asemenea, disponibil pe modelul Focus într-o versiune de 100 de cai-putere.

Ford anunţă că modelul Focus cu motor EcoBoost 1,0 litri înregistrează standarde de performanţă similare modelelor echipate cu motoare diesel, datorită unui cuplu motor constant de 170 Nm între 1.400 rpm şi 4.500 rpm. Am încercat şi varianta diesel 1,6, dar şi 1,6 aspirat pe benzină, tot pe gama Focus, şi pot spune că noul motor de un litru cu turbină are performanţe similare.

Dacă vă veţi obişnui cu ideea că aveţi doar trei cilindri sub capotă, cu zvâcnirea motorului de la pornire, dar şi cu schimbatul vitezelor între 3.000 şi 4.000 de turaţii, noul motor vă va convinge.

Mai economic

Motorul EcoBoost de 1,0 litri ilustrează cât de mult Ford şi întreaga industrie auto au reuşit să îmbunătăţească în mod continuu motorul cu ardere internă, o tehnologie utilizată de peste un secol.

De exemplu, motorul de 2,9 litri care propulsa legendarul Model T avea un consum de combustibil de 11,3l/100 km, oferind 20 CP - cifre care erau impresionante la vremea lor. Motorul primei generaţii de Ford Fiesta din 1976, cu o capacitate cilindrică de 957cc, avea aproximativ aceeaşi cilindree ca motorul de 1,0 litri EcoBoost. Cu toate acestea, EcoBoost are cu 64% mai multă putere şi un consum de combustibil cu 38% mai mic. Motorul EcoBoost de 1,0 litri a fost dezvoltat de experţii Ford din Europa, inclusiv ingineri de la Centrul Ford de Cercetare Europeană si Inginerie Avansată din Aachen, Germania, dar şi de la Centrul Tehnic din Dunton, Marea Britanie.

Un interior generos

Focusul testat are o transmisie manuală cu şase trepte, precisă şi bine etajată, cu rapoarte satisfăcătoare. Am reuşit să obţin cu ajutorul acestui motor un consum de 7 litri la 100 de kilometri. Dacă treci peste prejudecăţile legate de motoare cu cilindree foarte mică, descoperi că acest motor de 1 litru îşi face treaba foarte bine. Ţinut puţin mai turat decât un motor pe benzină de 1,4 sau 1,6 litri, acesta permite ca maşina să se mişte destul de sprinten.
 
În ceea ce priveşte comportamentul trenului de rulare, noua generaţie Focus este la ani-lumină faţă de precedenta. Suspensia îi mulţumeşte atât pe cei care vor confort, cât şi pe cei care caută o oarecare rigiditate. Direcţia este precisă, iar maşina răspunde prompt la comenzi.

Designul este la o primă vedere unul destul de comun, însă modelele Focus relevă diferite linii şi detalii de design captivante pe măsură ce sunt privite mai cu atenţie. Spaţiul interior este prea generos pentru clasa compactă. Instrumentarul de bord şi consola centrală au căpătat forme şi finisaje interesante.

Elementele cu care intri cel mai des în contact sunt acoperite cu plastice plăcute la atingere. Ford a avut ideea interesantă de a acoperi feţele de uşi în anumite părţi cu material textil, care creează un contrast plăcut.

În interior au loc cinci persoane care au parte de suficient spaţiu în partea superioară, dar şi pentru picioare. Pasagerului îi este răpit puţin din acest spaţiu pentru picioare, deoarece consola centrală este mai proeminentă în dreapta. Ford Focusul de test este echipat opţional cu cruise control. Sistemul de frânare este echipat cu ABS, cu control al stabilităţii electronic denumit advance. Maşina mai este echipată cu o întreagă suită de airbaguri, dar şi cu centuri pretensionate.

Instrumentarul de bord şi consola centrală au căpătat forme şi finisaje interesante. Foto: Gabriel Mistodie



Ford Focus 1.0 EcoBoost 125CP Trend

- 0-100 km/h: 11,3 secunde
- Viteza maximă: 193 km/h
- L/l/î: 4.358/1.823/1.461
- Volum portbagaj (l): 316
- Cilindree (cmc): 999
- Putere (CP): 125 la 6.000 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 200 la 1.800 rpm
- Consum mediu: 7 l/100 km (în oraş)
- Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
- Preţ: 17.600 de euro (fără TVA)

Instrumentarul de bord şi consola centrală au căpătat forme şi finisaje interesante
info
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite