Ford Fiesta ST se doreşte referinţa segmentului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fiesta ST este al doilea model pe care îl vom testa săptămâna viitoare. Astăzi aruncăm o privire peste tot ce aduce nou modelul, în curând şi primele impresii de la volanul unui hothatch care îşi doreşte să fie referinţa segmentului.

Noua generaţie Fiesta ST este animată de noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost - primul motor cu trei cilindri din istorie regăsit pe un model Ford Performance, care dezvoltă 200 CP şi un cuplu de 290 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde şi oferă o viteză maximă de 232 km/h.

Arhitectura cu trei cilindri a acestui motor furnizează în mod natural un cuplu ridicat la turaţii joase. Performanţele sunt îmbunătăţite suplimentar de un turbocompresor nou care foloseşte un design opitmizat al turbinei pentru a genera presiune mai rapid şi pentru a minimiza întârzierea răspunsului turbinei cu scopul de a oferi o experienţă directă şi distractivă în timpul condusului.

Noua combinaţie dintre tehnologia de injecţie directă şi cea de injecţie indirectă secvenţială ajută la dezvoltarea unui nivel ridicat al puterii şi la un răspuns rapid, alături de emisii de CO2 reduse şi de o creştere a eficienţei consumului de carburant la sarcină redusă.

Noua tehnologie Ford de dezactivare a cilindrilor – anunţată în prima fază pe motorul 1.0 EcoBoost şi o premieră mondială pe un motor cu trei cilindri – va îmbunătăţi şi mai mult economia de carburant pentru clienţii lui Fiesta ST, fără a afecta nivelul performanţelor.

Imagine indisponibilă

Tehnologia opreşte alimentarea cu carburant şi activitatea supapelor unuia dintre cei trei cilindri în momentele în care nu e nevoie de întreaga capacitate a motorului, aşa cum se întâmplă la viteze de croazieră, când sarcina motorului este redusă. Tehnologia poate să dezactiveze şi să reactiveze un cilindru în 14 milisecunde – de 20 de ori mai rapid faţă de timpul de care are nevoie o persoană să clipească – pentru a oferi instantaneu un nivel complet al performanţelor atunci când e nevoie de acest lucru.

Cea de-a treia generaţie Fiesta ST este prima oferită cu sistemul opţional Quaife LSD (Diferenţial cu alunecare limitată), care ajută la optimizarea tracţiunii pe puntea faţă pentru a genera un comportament îmbunătăţit în viraje - în special printr-o aderenţă mai bună la ieşirea din viraj.

Sistemul mecanic limitează distribuţia cuplului către fiecare roată care experimentează aderenţă precară - de exemplu, roata din interior în timpul manevrei de virare - pentru a reduce patinarea acestora. În compensaţie, roţile cu aderenţă mare primesc mai mult cuplu pentru a exploata la maximum potenţialul motorului.

Imagine indisponibilă

Noul sistem LSD lucrează în paralel cu tehnologia de Control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control), care îmbunătăţeşte aderenţa pe asfalt şi reduce comportamentul subvirator  aplicând frâna la nivelul roţii din interiorul virajului.

Dezvoltate de inginerii Ford, arcurile vectoriale - element patentat de Ford - îmbunătăţesc stabilitatea, agilitatea şi răspunsul suspensiei spate cu bară de torsiune, dezvoltând o senzaţie mai accentuată de contact cu suprafaţa de rulare şi contribuind la o experienţă de condus excepţională.

Noua generaţie Fiesta ST este primul hatchback sportiv din segment care beneficiază de tehnologia ce utilizează arcuri non-uniforme, non-interschimbabile, cu bobinare dirijată pentru a trimite impulsuri către suspensia spate, permiţând o rigiditate laterală mai ridicată.

Avantajele oferite de această configuraţie unică a suspensiilor:

  • Răspuns mai incisiv la mişcările volanului în momentul schimbărilor de direcţie.
  • O economie de 10 kilograme în comparaţie cu soluţia de legătură cu braţ Watt folosită în mod normal pentru îmbunătăţirea rigidităţii.
  • Compatabilă cu amortizoarele tradiţionale.
  • Niciun compromis la nivelul confortului, al calităţii rulării şi al rafinamentului.

Arcurile vectoriale Ford sunt formate la rece pentru durabilitate şi rezistenţă îmbunătăţite, în timp ce diametrul şi gradul de deformare variabile sunt elemente personalizate pentru a fi aplicate pe noua generaţie Fiesta ST.

Modurile selectabile de pilotaj (Drive Modes) vor adăuga mai multă versatilitate pe noua generaţie Fiesta ST, permiţându-le şoferilor să optimizeze experienţa la volan pentru a acoperi scenarii care variază de la drumul făcut cu copiii spre şcoală până la câteva tururi pe circuit.

Imagine indisponibilă

În modul Normal, setarea motorului, controlul tracţiunii, sistemul de control electronic al stabilităţii (ESC), sunetul evacuării şi servodirecţia asistată electronic (EPAS) sunt configurate pentru a oferi un răspuns natural şi un sentiment de legătură cu maşina.

  • În modul Sport, setarea motorului şi răspunsul pedalei de acceleraţie sunt mai acute, iar configurarea sistemului EPAS este ajustată pentru a oferi mai mult feedback şi un control mai fin pentru şofatul sportiv pe şosea. Valva activă se deschide, iar ESE este adaptat pentru a intensifica sunetul sportiv al evacuării şi al motorului în habitaclu.
  • În modul Track, toate sistemele dinamice ale maşinii sunt setate pentru atingerea unor timpi-record pe turul de circuit, controlul tracţiunii este dezactivat, iar intervenţiile sistemului ESC sunt relaxate pentru a facilita rularea utrasportivă pe pistă.
  • Sistemul ESC cu trei moduri de operare le oferă şoferilor posibilitatea de a alege între intervenţia electronică completă asupra maşinii, intervenţia limitată cu mod wide-slip sau dezactivarea completă.
Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite