Fiat 500L, legenda italiană continuă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reporterii „Adevărul“ au testat la Torino cel mai nou produs al grupului Fiat – monovolumul Fiat 500L, care a împrumutat o mare parte din designul unui supermini.

Fiat are o strategie nouă, cel puţin în segmentele inferioare. Aici, mizează pe succesul lui 500. De el s-a legat şi noua generaţie Panda, de el se leagă şi 500L. Noul model 500L este, de fapt, un monovolum de clasă B, care arată ca o compactă, are dimensiuni de segment B şi a împrumutat o mare parte din designul unui supermini. A rezultat un Fiat 500 mărit, ce a primit încă un rând de uşi, dar şi un design mai impunător.

Primul Fiat 500, fabricat în 1957, a fost maşina poporului în Italia, dar notorietatea sa a depăşit de mult graniţele acestei ţări. Acum cinci ani a fost lansată varianta restilizată a legendei italiene. De atunci s-au vândut peste 860.000 de unităţi, 66% fiind exportate în afara Italiei.

O maşină care atrage priviri

Noul Fiat 500L are o lungime de 4,15 metri, fiind cu doar 8 centimetri mai lung decât un model din segment B. Încă de când am privit noul model, am realizat că avem de-a face cu o maşină „de statut", adică genul de produs preferat de cei care vor să iasă în evidenţă. Designul face din Fiat 500L un vehicul deosebit, care atrage priviri oriunde.

Vizibilitatea este foarte bună, deoarece suprafaţa vitrată a fost gândită pentru a acoperi cabina pe 360 de grade. Stâlpii sunt foarte subţiri şi nu obstrucţionează niciun unghi. Am testat 500L cu motorul de 1,4 litri, 16 valve şi 95 CP. Din păcate, o maşină atât de frumoasă are nevoie de motorizări pe măsură. Acest motor ni s-a părut nu foarte eficient, la urcări fiind nevoie de mai mult cuplu. În schimb, cutia de viteze manuală în 6 trepte este bine etajată şi transmite foarte bine puterea motorului. Din păcate, nici în lista generală de motorizări nu am găsit acel motor ce va atrage cumpărătorii care vor o astfel de maşină atrăgătoare, dar şi foarte sprintenă. Totuşi, cred că în gamă vor fi aduse şi alte unităţi propulsoare şi sper la un model Abarth.

Direcţia are un feedback bun, dar în modul City se simte puţin cam artificial. La Torino am întâlnit destule gropi, dar suspensia 500L s-a descurcat foarte bine. 500L este şi silenţioasă, bine antifonată şi stă bine în viraje.

În România, din noiembrie

Interiorul este bine lucrat, scaunele din material textil au un design interesant, iar combinaţiile de culori sunt plăcute. La bord au fost folosite plastice moi, dar şi piele artificială. În cabină am descoperit 22 de spaţii de stocare. Portbagajul spaţios poate fi compartimentat pe trei niveluri.

Sistemul infotainment are un ecran tactil de 5 inchi, include aplicaţia EcoDrive (care se asigură că şofezi eficient) şi are boxe produse de Beats. Fiat 500L este produs la uzina din Kragujevac din Serbia şi este bazat pe platforma Punto într-o formă modificată. Preţul de lansare în Italia este de 15.500 de euro. În România, modelul va fi lansat în luna noiembrie şi va avea un preţ de pornire de aproximativ 14.500 de euro (fără TVA). 

Fiat 500L 1.4 16V Fire

0-100 km/h: 12,8 secunde
Viteza maximă: 170 km/h
L/l/î: 4.147/1.784/1.665
Masă proprie: 1.245 kg
Volum portbagaj (l): 343
Cilindree (cmc): 1.368
Putere (CP): 95 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 127 la 4.500 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
Preţ de bază: 14.500 de euro (fără TVA)

Pro:

Designul este foarte cool.
Materiale şi finisaje superioare.
Vizibilitate.

Contra:

Motoare destul de slabe.
În interior am găsit multe elemente de pe Panda.
Ar fi arătat şi mai bine cu nişte lumini de zi de tip LED.

Rivali pentru Fiat 500L

Opel Meriva. Tehnic, este un monovolum de clasă B, dar nu se ştie în ce mod poate concura cu 500L, care se adresează unei alte categorii de clienţi.

Ford B-Max. Tot un monovolum de clasă B, care se adresează unei alte categorii de clienţi. În timp ce 500L vizează clienţii care cumpără bazându-se pe emoţii, B-Max apelează la cei care vor tehnologii noi.

Mini CountryMan. Va concura cu tandemul 500L şi 500X (crossoverul ce va fi produs de Fiat). Totuşi, pentru a concura mai bine cu Mini, Fiat va trebui să aducă pe piaţă motoare mai bune pentru 500L.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite