Articol publicitar

Evoluţia pieţei de închirieri auto în 2016. Dezvăluiri din spatele cortinei din partea Ascar Automotive SRL

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
advert

Piaţa de închirieri auto din România este o piaţă relativ tânără, plină de oportunităţi, dar şi de provocări.  Se observă un interes crescut pentru acest tip de servicii din partea unui segment nou, cu buget mai restrâns, pe măsură ce companiile de închirieri auto îşi revizuiesc planurile tarifare.

Alain Marin, managerul ASCAR.RO dezvăluie pentru Adevărul .ro cum a evoluat piaţa de închirieri auto în 2016 comparativ cu anii precedenţi

R: Cum a fost anul 2016 până în acest moment pe piaţa de închirieri auto?

A.M. 2016 a fost până acum un an bun, cu o creştere în vânzări de peste 25%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2015. În fiecare an, începând cu luna septembrie se simte o scădere în cererea clienţilor, până aproape de sezonul de iarnă, când peste 50% dintre clienţi vor fi străini care caută staţiunile noastre montane.

Pentru firmele mai mici, businessul de rent a car e mai mult un business de sezon pentru că nu avem un turism constant pe toată perioada anului. Problema cu care se confruntă acesta firme aflate la început de drum îşi are rădăcinile în faptul că, în afară sezoanelor de vară şi iarna este greu să faci faţă preţurilor practicate de firmele mari de rent a car, care au parcuri de mii de maşini. Cu toate acestea, piaţa de inchirieri auto din România urmează un trend ascendent.

R: Cum vi se pare piaţa de rent a car din România în acest moment?

A.M. Mi se pare că devine o piaţă tot mai stabilă şi "educată" în a oferi servicii de închirieri auto. Serviciile oferite de majoritatea firmelor devin tot mai competitive şi avantajoase şi pentru persoanele care nu au câştiguri foarte mari, ceea ce duce la o creştere consistentă a clienţilor. Practic se atinge şi un alt segment de clienţi, nu doar firme, multinaţionale sau turişti.

Se observă multe schimbări binevenite în domeniul închirierilor auto, atât pentru clienţi cât şi pentru firmele de rent a car. Comparativ cu anii precedenţi, clientul este mult mai apreciat acum şi tratat cu mai mult profesionalism de către o firmă de închirieri auto. În momentul în care piaţa începe să se aglomereze şi competiţia devine mult mai dură, un review negativ de la un client poate afecta puternic chiar şi o companie mare.

R: Care este perioada medie de închiriere în cazul unui turist sau client normal, nu firma?

A.M. Perioada medie de închiriere este de 5-7 zile pentru clienţii care nu reprezintă o firmă/multinaţională. De cele mai multe ori, oamenii închiriază o maşină pentru vacanţe sau evenimente. Excepţie de la aceste cifre o face luna august, când se închiriază pe perioade mai lungi,  pentru că foarte mulţi dintre cei care apelează la servicii sunt clienţi care vin în concediu în România. Aceştia sunt atât românii care se întorc în concediu în ţară, cât şi străinii care aleg să-şi petreacă aici concediul.

R: Care este preţul mediu de închiriere a unei maşini?

A.M. Preţurile diferă mult in funcţie de numărul de zile de închiriere şi perioada în care se închiriază maşina. La o privire de ansamblu, în România,  preţul mediu pentru închirierea unei maşini este de aproximativ 30 euro/zi.

R: Cum se prezintă evoluţia preţurilor de închiriere anul acesta?

A.M. Spre deosebire de aceeaşi perioadă a anului trecut, preţurile de închiriere devin tot mai stabile fără să mai sufere mari fluctuaţii în sezon şi extrasezon. Aşadar, prin natura alinierii preţurilor pe toată perioada anului, putem vorbi despre o scădere de tarife, dar o creştere anula de vânzări. Mai simplu spus, închirierea unei maşini a devenit accesibilă pentru mai multă lume, iar asta se reflectă în numărul de comenzi.

În acelaşi timp, contribuie la scăderea preţurilor şi Serviciul de Leasing Operaţional, oferit de tot mai multe firme de închirieri auto. În concluzie, clientul are mult mai multe opţiuni acum, se informează mai mult înainte să închirieze o maşină. Pentru prestatorii de servicii, acest lucru se traduce în necesitatea de a avea o ofertă competitivă, ceea ce implică direct şi scăderea preţurilor.

R: Care maşina sau ce clasă de maşină este cea mai căutată?

A.M. Sunt foarte puţini care vor o anume maşina. Principalul obiectiv al clientului este ca maşina să aibă un raport calitate/preţ cât mai bun, indiferent că vorbim de Dacia Logan sau VW Touareg. Cele mai multe cereri sunt pe clasa Economy şi Compact, cum ar fi spre exemplu Dacia Logan, de preferat diesel, dar şi Skoda Rapid.

R: Ce maşini sunt căutate iarna?

A.M. SUV-urile au prioritate aşa cum era de aşteptat, dar totodată, dacă maşinile sunt echipate corespunzător, există destui clienţi care se îndreaptă şi spre clasa compact. Sunt puţine zile din iarnă când într-adevăr ai nevoie de un SUV (4X4), totuşi avem ierni blânde unde se poate circula şi cu maşini mai mici.

Preferinţa pentru un anumit tip de autoturism depinde şi de profilul clientului. Dacă ne referim la clienţii din SUA, Canada sau din ţările arabe, atunci cu siguranţă aceştia vor alege SUV-uri, eventual cât mai mari.

R: Ce procent de femei/bărbaţi închiriază maşini?

A.M. Majoritatea clienţilor sunt bărbaţi. Cred că în procent de 80% dintre clienţii care închiriază maşini sunt bărbaţi. Iar 50% din cazurile în care rezervările sunt făcute de femei, de fapt la preluarea maşinii tot un bărbat este cel care este trecut în contract.

R: Există des cazuri în care maşinile sunt returnate cu avarii?

A.M. Anul acesta spre exemplu, a fost unul cu un procent mai ridicat decât anul 2015 în cazul maşinilor avariate, dar este o corelare naturală cu creşterea considerabilă a vânzărilor. În plin sezon estival, putem spune că procentul maşinilor avariate este destul de ridicat. Deşi am tinde să credem că iarna se produc mai multe accidente, nu este aşa, cel puţin nu în cazul nostru.

Vara profilul clientului este destul de variat, greu de anticipat şi de multe ori surprinzător. Spun asta pentru că toată lumea vara vine să se distreze, clienţii nu mai sunt la fel de atenţi cu maşinile şi cele mai dese avarii sunt la nivel estetic. Iarna în schimb, sunt mulţi clienţi vechi, care vin în mod regulat în ţară şi deja s-a creat o procedură şi o obişnuinţă în închirierea maşinii.

Bineînţeles că avem şi soluţia pentru cei care sunt mai neglijenţi cu maşinile sau pur şi simplu nu doresc să ducă grija maşinii închiriate. Soluţia este ca clientul să opteze pentru o Asigurare Totală, în schimbul unui extra tarif/zi, care-i asigura răspundere 0 (zero) în caz de avarii.

R: Ce aşteptări aveţi până la sfârşitul anului?

A.M. În prezent, obiectivul pe care echipa noastră se concentrează este păstrarea unei rate de ocupare/închiriere de 80%, iar în perioada 10 decembrie - 10 ianuarie să facem faţă cererilor care cu siguranţă se vor apropia de cele din sezonul estival.

R: Ce planuri şi aşteptări aveţi de la anul 2017?

A.M. Aproape în fiecare an există o creştere a clienţilor cu 15-20%. În 2017 mă aştept să depăşim această marjă, pentru că avem un plan de dezvoltare ce vizează şi o extindere la nivel naţional. Extinderea brandului ASCAR de închirieri auto şi în alte oraşe, în afară de Bucureşti, este o prioritate majoră în economia dezvoltării companiei. Credem chiar că va fi "puntea" către prima ligă, cel puţin la capitolul brand awareness va fi un succes garantat.

De asemenea vrem să creştem parcul auto cu peste 200 de autoturisme, pentru a susţine strategia de promovare stabilită pentru 2017. Cu toate acestea în plan şi cu mult optimism şi perseverenţa, ne aşteptăm ca anul următor să fie un an mai bun decât 2016 şi cu încasări mai mari cu cel puţin 30-35%.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite