Dacia, pe podiumul european al vânzărilor către clienţi persoane fizice în 2022

0
Publicat:
Ultima actualizare:
vanzari dacia s1 2022

Dacia îşi menţine poziţia a 3-a pe piaţa europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienţii persoane fizice. În primul semestru al anului 2022 vânzările globale ale mărcii Dacia au crescut cu 5,9% faţă de perioada similară a anului trecut, atingând nivelul de 277.885 de unităţi.

Dacia semnează o performanţă impresionantă şi în primul semestru din 2022 cu un total de 277.885 unităţi vândute. Înainte de a trece în revistă performanţele fiecărui model din portofoliul Dacia, constructorul autohton se laudă cu nişte performanţe interesante care au facilitat acest rezultat bun.

În primul rând poziţia a treia în clasamentul vânzărilor de autoturisme către persoane fizice este relevant pentru gradul de sănătate al unei mărci. Este o imagine destul de clară a modului în care produsele sale sunt adaptate nevoilor din pieţei. Da, clasamentele mai sunt influenţate şi de volumele flotelor, dar să nu fim inocenţi, deseori alegerea modelelor pentru flote sunt influenţate de ţara de origine a companiei sau de guvernul care comandă flota.

Sandero rămâne şi în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienţii particulari din Europa (poziţie pe care o deţine anual, fără întrerupere, din 2017). La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice începând din 2018.

vanzari dacia s1 2022

Succesul noilor modele este confirmat de ritmul comenzilor care îl depăşeşte cu mult pe cel al înmatriculărilor. Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022. La rândul său, noul model de familie Dacia Jogger, înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru 2022.

vanzari dacia s1 2022

Această performanţă se explică atât prin cucerirea de noi clienţi (76% din persoanele care cumpără un model Dacia în Europa deţineau anterior un model al unei alte mărci), cât şi prin gradul ridicat de fidelitate al clienţilor existenţi (64% dintre cei care au deţinut anterior un vehicul Dacia cumpără tot un model Dacia), acest ultim indicator plasând Dacia la cel mai bun nivel de pe piaţă. Sunt date valabile pentru anul 2021 pentru perimetrul G5 (Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie şi Spania).

Pe piaţa din România

Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 un număr de 16.382 de vehicule pe piaţa din România, în creştere cu 34% faţă de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent.

Primele 4 poziţii din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia. Locul 1 este deţinut de Dacia Logan (5.611 unităţi), urmat de Duster (3.892 unităţi), Sandero (2.894 unităţi) şi Spring (2.385 unităţi). Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca liderul autoritar al segmentului EV din România, deţinând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice.

vanzari dacia s1 2022

La rândul său, modelul Jogger a cunoscut un start excelent, modelul înregistrând la jumătatea acestui an un număr de 917 unităţi înmatriculate. În mod remarcabil, în luna iunie, Jogger a devenit al 5-lea model cel mai vândut pe piaţa locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia.

Dar de la 16.382 vehicule până la 277.885 unităţi comercializate mai trebuie să dăm vina şi pe alţii.

Vânzări şi cotă de piaţă în creştere la nivel global

În primul semestru al anului 2022 vânzările globale ale mărcii Dacia au crescut cu 5,9% faţă de perioada similară a anului trecut, atingând nivelul de 277.885 de unităţi. Într-un context care continuă să fie puternic afectat de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice, Dacia a reuşit să-şi majoreze cota de piaţă în perimetrul său comercial cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piaţă în scădere cu 14,6%.

”Creşterea performanţei comerciale a mărcii Dacia, înregistrată pe o piaţă în scădere, confirmă pertinenţa poziţionării sale bazate pe un raport prestaţii/preţ la cel mai bun nivel. Versiunile electrice şi GPL ECO-G reprezintă practic jumătate din comenzile înregistrate în primul semestru din 2022, reflectând adaptarea mărcii la noile tendinţe de consum ale clienţilor.” Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operaţiuni Dacia

Dacia ocupă poziţii pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari în România (locul 1), Franţa (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croaţia (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), şi în Ungaria (locul 3). Pe pieţele din Spania şi Belgia, Dacia ocupă locul 4 în acelaşi clasament referitor la vânzările către clienţii persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziţia a 9-a şi înregistrează a 2-a cea mai bună creştere pe piaţa vehiculelor vândute clienţilor particulari.

Comenzile cumulate ale modelului Spring şi ale modelelor cu propulsie mixtă benzină - GPL (cu emisii de CO2 cu 10% inferioare modelelor pe benzină) reprezintă aproape jumătate din total (48% din comenzile înregistrate în perimetrul de comercializare Dacia exceptând Maroc). Faţă de primul semestru din 2021, aceasta înseamnă o creştere cu 7 puncte procentuale.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite