Dacia Lodgy, testată de "Adevărul" şi în România FOTOGALERIE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy

"Adevărul" a testat prima Dacia din istoria brandului român produsă în afara granițelor țării noastre. După un test în Maroc a venit ziua în care putem vedea cum se comportă Lodgy odată adus în România.

Aceasta este cea mai mare Dacia produsă vreodată. Lodgy aduce noi semnificații noțiunii de spațiu în lumea automobilelor. Cu un spațiu interior și portbagaje imense, monovolumul românesc construit în Maroc este surprinzător.

CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIA CU DACIA LODGY

Dacia Lodgy

La drumurile mele prin București, dar și prin împrejurimi am remarcat că foarte multă lume se uită după Lodgy. Opinile sunt împățite și oscilează de la "e urât" și până la "uite ce mare și frumoasă este noua Dacia!". Este drept că Lodgy nu este cea mai frumoasă mașină de pe stradă, dar în cazul unui monovolum designerul nu are un spațiu foarte mare de inovare. Mașina în schimb este practică și deși este lungă este foarte ușor de manevrat chiar și în spații strâmte. Partea spate are niște blocuri optice cu un aspect destul de neobișnuit, iar ușa de acces la portbagaj este imensă și amintește de cele întâlnite la MPV-urile bazate pe vehicule comerciale ușoare.

Lodgy stă foarte bine pe drum datorită ampatamentului mare şi, în ciuda înălţimii mari, direcţia are un feedback destul de bun, chiar te ia prin surprindere prin fidelitatea cu care îţi aruncă înapoi fiecare şoc al unei denivelări sau gropi. Sistemul de suspensie este confortabil şi robust, drumurile accidentate din România neridicând foarte mari probleme.

1,5 dCI, recomandarea noastră

Cel mai bun motor din gama Lodgy, după părerea mea este mult încercatul 1.5 dCi de la Renault. Mașina de test era echipată cu acest propulsor în varianta de 110 CP. Acesta asigură suficientă putere pentru a mișca monovolumul imens, iar la consum se dovedește destul de economic cu doar 7-8 litri la 100 km în oraș (în funcție de stilul de condus). Cutia de viteze manuală, este bine etajată și are 6 trepte.

Atunci când ești singur într-un Lodgy aproape că îți pare rău că nu folosești la maximum toate locurile din interior, mai ales că spațiul interior este atât de mare încât atunci când vorbești te miri de ce nu se creează un ecou. Plasticele sunt destul de tari, dar finisajele au mai crescut cu un nivel față de cele din Duster.

Printre noutățile Lodgy, Dacia oferă şi lumini de zi pe nişte blocuri optice faţă care arată bine, şi un sistem audio cu interconectivitate USB. Și pentru că unii ar putea avea dificultăți la parcarea unei mașini mari ca Lodgy, o altă premieră pentru Dacia sunt senzorii de parcare.

Am lăsat în urmă siguranţa deoarece este un aspect important. Noul model Dacia dispune de sistemele ABS, EBD şi asistenţă la frânarea de urgenţă. Dacă ar fi fost să fie lansat anul viitor, am fi avut şi ESC (adică ESP-ul) în dotarea standard. Mai sunt disponibile două airbaguri frontale şi două laterale şi centuri pretensionate. Cu toate acestea, Dacia a anunțat că Lodgy nu va fi testa deocamdată de EuroNCAP.

Dacia Lodgy Laureate

- 0-100 km/h: 11,6 secunde
- Viteza maximă: 175 km/h
- L/l/î: 4.498/1.751/1.679
- Masă proprie: 1.475 kg
- Volum portbagaj (l): 827
- Cilindree (cmc): 1.461
- Putere (CP): 107 la 4.000 rpm
- Cuplu maxim (Nm): 240 la 1.750 rpm
- Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
- Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
- Preţ: 14 200 euro (cu TVA)

Minusuri

Roțile sunt destul de mici și de aici ușor inestetice,
Aspect lateral de van
Interior destul de spartan

Plusuri

Prețul relativ mic
Spațiu interior imens
Per total, cu motorul 1,5 dCI are un comportament foarte bun

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite