Cum ajung şoferii români să-şi boteze maşina Sufleţel, Parascheva, Păpuşica sau Iubi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoferii care se simt ocrotiţi de maşină aleg nume precum Sufleţel, Sfântul, Parascheva sau Păpuşica.FOTO kiss925.com
Şoferii care se simt ocrotiţi de maşină aleg nume precum Sufleţel, Sfântul, Parascheva sau Păpuşica.FOTO kiss925.com

Un studiu derulat de shop-ul online AutoHut.ro pe un eşantion de 551 de conducători auto din România a scos la iveală detalii interesante despre relaţia pe care şoferii o stabilesc cu maşina proprietate personală.

Astfel, 63% dintre respondenţii chestionaţi de AutoHut.ro, unul din principalii jucători de pe piaţa de piese auto comercializate online, au declarat că preferă să se ocupe singuri de întreţinerea autoturismului lor şi doar 7 % dintre ei şi-ar da maşina pe mâna altcuiva. Din rândul celor 7% care nu ar delega responsabilitatea întreţinerii maşinii, 92% sunt femei.
Cei mai mulţi dintre cei care au participat la studiu sunt bărbaţi, respectiv 65% din eşantion. În ceea ce priveşte vârsta participanţilor, 64,6% dintre ei sunt persoane tinere, cu vârste până în 40 de ani, iar majoritatea locuieşte în mediul urban. Aproximativ 32% dintre respondenţi sunt rezidenţi în Bucureşti, 41% în oraşe mari şi foarte mari, în timp ce 27% locuiesc în oraşe sub 100. 000 de locuitori.

Studiul a relavat faptul că cei mai mulţi bărbaţi obişnuiesc să-i aleagă maşinii pe care o conduc un nume de alint. Groomerii, aşa cum sunt numite persoanele care îşi alintă maşina, au fost inspiraţi în alegerea numelui de performanţele maşinii, forma şi dimensiunea caroseriei (aproximativ 20%), de experienţe personale trăite „împreună cu maşina” (17,4%) sau de sentimente sau stări emoţionale pe care le asociază cu maşina (15%).
Nu mai puţin de 77% din respondenţi au precizat că folosesc un nume de alint pentru maşina pe care o conduc. Dintre aceştia, 62% sunt bărbaţi şi doar 38% sunt femei.

De asemenea, culoarea maşinii este o sursă de inspiraţie pentru 13,3% dintre persoanele intervievate, iar 12% au ales un nume care să reflecte numele sau caracteristicile mărcii. 10,3% dintre respondenţi recunosc faptul că nu ei au ales porecla maşinii, dar o utilizează. În acest caz, maşina a fost botezată de prieteni sau de un membru al familiei.

Inclusiv filmele, cântecele, proverbele sau numerele de înmatriculare sunt surse importante în alegerea unei porecle. Indiferent de „muză“, numele de alint este exprimat printr-un diminutiv, în mai mult de 80% din cazuri: Micuţa Mo, Lebăduţa, Citronel, Gândăcel, Corsuţa, Verzulica sau Opelaş. 

Maşina-ocrotitoare, maşina-iubită, maşina-confidentă

Pentru cei mai mulţi dintre conducătorii auto care îşi botează maşina, numele de alint reflectă relaţia specială pe care o au cu autovehiculul pe care îl conduc. Astfel, un segment semnificativ al groomerilor, 22%, consideră că maşina are un rol ocrotitor în raport cu şoferul, îl duce la birou, acasă ori în excursii, la întâlnirile cu cei dragi. De aceea, groomerii care se simt ocrotiţi de maşină aleg nume precum Sufleţel, Sfântul, Parascheva sau Păpuşica.

O altă categorie a groomerilor (20%) se referă la maşină ca la o iubită sau logodnică răsfăţată care consumă mulţi bani şi timp alocat întreţinerii maşinii. Numele preferate sunt de tipul Iubi, Iubita, Logodnica, Iubăreaţa, Bijuteria, Biju etc. Există şi respondenţi care se raportează la maşină ca la un alter ego, împrumutând poreclele lor maşinilor. Acest segment reprezintă 19% dintre persoanele care obişnuiesc să utilizeze un nume pentru a-şi răsfăţa maşina. În opinia a 17% dintre groomerii intervievaţi, maşina este asociată cu o mamă sau o bunică, aşa că se adresează maşinii cu apelative precum Bătrânica, Bubuţa, Băbuţa, Babu.

O ultima categorie de groomeri este a celor care consideră maşina o prietenă sau o confidentă care se poartă frumos şi le iartă greşelile din trafic. Ba chiar, şoferii care obişnuiesc să petreacă mult timp pe drum, maşina devine un „confident“ foarte bun. Proprietarii de maşini din acest segment se orientează spre nume de flori precum Margareta sau Narcisa, declarând că maşina este ”frumoasă ca o floare”. Această relaţie specială se datorează şi faptului că proprietarii au făcut eforturi pentru a-şi achiziţiona o maşină pe care şi-o doreau de mai multă vreme.

Studiul mai arată că bărbaţii tind să dezvolte relaţii mai apropiate cu maşinile pe care le conduc, în comparaţie cu femeile, iar comportamentul de tip grooming este mult mai nuanţat în cazul lor. Complementar poreclelor, bărbaţii aleg şi alte tipuri de personalizări ale maşinii, mai ales prin accesorii care să-i crească performanţele sau să o facă mai arătoasă: kituri sport, sisteme audio performante, colantări, jante din aliaj etc.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite