Comentariul săptămânii: Extended Opel

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Testul cu Opel Ampera, primul plug-in hybrid „extended range“ din lume, ne-a dat ocazia să descoperim câteva lucruri remarcabile despre acest concept de automobil.

Maşina va fi lansată la preţul de 42.900 de euro. Este de precizat că preţul pentru România va fi uşor diferit (din cauza diferenţei de TVA) şi va fi comunicat în cursul anului viitor. Vă putem spune că biroul Opel pentru România este în plin proces de evaluare a dealerilor care vor comercializa Ampera. Producătorul ne-a anunţat că există deja 5.000 de înscrişi pentru Ampera - cu un avans de 150 de euro. Alain Visser, vicepreşedintele lui Opel pentru operaţiuni comerciale şi marketing, ne-a dezvăluit că ţinta pentru 2012 este de 10.000 de unităţi. Iar în 2013 speră să vândă peste 25.000.

Costurile de exploatare ale maşinii sunt între cele mai încurajatoare. La un parcurs mediu de 15.000 de kilometri pe an, costurile legate de „combustibil" sunt evaluate la 480 de euro. O maşină echivalentă cu un motor diesel eficient - adică cu un consum mediu de 5 litri la 100 de kilometri! - are nevoie de 1.087 de euro pentru a fi exploatată pe aceeaşi distanţă. Dacă mai adăugăm şi reducerile substanţiale de taxe pe care le are Ampera şi chiar bonusurile pe care le primeşti - de la cele mai multe guverne europene - la cumpărare, rezultă că noul Opel este o alternativă corectă şi financiar. Trebuie să adaugăm că în Germania (deocamdată) Opel se află în discuţii cu diverşi furnizori de electricitate pentru a oferi viitorilor propietari de Ampera nu doar rate speciale, dar şi energie verde. Inclusiv pentru toată casa, şi nu doar pentru maşină.

Există foarte multă lume speriată de cifrele oferite de producător când vine vorba de modul EV - sunt prea generoase. Pentru a ne dovedi cum stau lucrurile, Opel ne-a propus un concurs de eco-driving pe un traseu de 73,3 kilometri. În momentul în care am ajuns la destinaţie, indicatorul de bord ne arăta că bateria mai are o autonomie de 12 kilometri! Cu alte cuvinte, am fi putut merge în jur de 85 de kilometri în regim EV. Cu acest rezultat, abia ne-am clasat pe locul 4! Recordul l-a stabilit un portughez cu un total de 91 de kilometri autonomie electrică! Not bad! Frumuseţea este că autonomia totală, cu ajutorul motorului clasic, este de peste 500 de kilometri! 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite