Cel mai bun vopsitor auto din România a fost ales de un juriu internaţional

0
Publicat:
Ultima actualizare:

234 de vopsitori auto din toată ţara s-au luptat să intre în marea finală Vopsitorul anului în România, competiţie care a avut loc vineri în Bucureşti. 10 vopsitori echipaţi în combinezoane, cu măştile de protecţie pe fată s-au străduit să mixeze o vopsea specială, să o aplice corect, să mânuiască cele mai bune pistoale de vopsit pentru a-şi demonstra abilităţile şi cunoştinţele.

La finalul zilei, pe baza punctajului obţinut, Adrian Marius Dumitrescu a fost desemnat Vopsitorul Anului în România, omul care ştie cel mai bine cum să vopsească orice element dintr-o maşină adusă în service. Concursul a fost evaluat de un juriu internaţional format din Yunus Tak, Sată Export Sales Manager South Eastern Europe, Nicolae Ochişor, Sales Engineer Dynabrade Bulgaria, Moldova & România, Valentin Adam, responsabil Secţie Vopsitorie Top Lac, Yvonne Rohde-Hofbauer, Regional Trainer Central Europe Glasurit, Sebastian Toma, redactor-şef revista Autobild şi Florin Cicireagă, Director Comercial Policolor, Divizia Performance Coatings.

Meseria de vopsitor auto este pe cale de dispariţie în România, iar necesitatea profesionalizării ei este impusă de nevoia realizării unor lucrări de calitate superioară, precum şi în scopul creşterii nivelului de retenţie al clienţilor în service-urile autorizate.

Pe acest fundal, Policolor, producător de vopsea auto refinish (ready mix şi pigmenţi) şi importantor al brandului de autorefinish Glasurit - BASF, prin Divizia sa de Performance Coatings, a organizat prima competiţie naţională dedicată vopsitorilor auto profesionişţi.

„Într-o industrie vastă, rolul calităţii ar trebui să devină esenţial. Iar atâta timp cât companiile auto se întrec în a lansa noi modele pe piaţă, Policolor, alături de cele mai importante mărci din industria de reparaţii auto, este interesată de ceea ce se întâmplă cu aceste maşini, odată ce îşi fac primele vizite în service-uri”, explică Cristian Tache, director naţional de vânzări B2B Policolor Auto.

Piaţa naţională de vopsea auto are un volum de 7 mii de tone pe an, dintre care 6 mii de tone sunt în zona vopsea OEM – de fabrică, utilizată la producţia maşinilor noi Ford, Dacia, Renault şi doar 1 mie de tone o reprezintă vopseaua ready mix şi pigmenţii utilizaţi în toate reparaţiile şi retuşurile de vopsitorie, care se realizează în service-uri, conform celui mai recent studiu Interbiz.

„Noi ne ocupăm de culoare, de vopsele şi lacuri, de calitatea finală a unei lucrări de vopsitorie auto. Ne propunem ca, alături de specialişti europeni şi naţionali - parte dintre susţinătorii şi juriul internaţional al acestei competiţii, să promovăm adevăraţii profesionişţi în vopsirea auto. Dorim să organizăm anual competiţia Vopsitorul Anului în România, iar între etapele anuale să facem traininguri şi să implicăm cât mai multe service-uri în organizare. Vorbim de o profesie extrem de cerută, oamenii care ajung la nivelul profesionist pot câştiga foarte bine şi, nu în ultimul rând, vorbim despre o Românie care are nevoie să îşi creeze noile generaţii de meseriaşi, după ce mult timp a exportat oameni cu experinţă peste graniţa. Este datoria noastră, în calitate de lider de piaţă, se ne implicăm în creşterea gradului de profesionalizare”, punctează Florin Cicireagă, Director Comercial Policolor, Divizia Performance Coatings.

O piaţă de 47,4 milioane de euro

La nivel de valoare, piaţa este estimată la 47,4 milioane de euro, dintre care 33,2 milioane OEM şi 14,2 milioane Autorefinish (via magazinele de retail şi service-uri).

Deşi reprezintă un procent de 4% volum şi 18% valoare din total piaţă de vopsea, lacuri, grunduri, emailuri din România, piaţa de vopsea auto este o miză importantă pentru companiile care fac reparaţii auto, cea mai mare competiţie existând în segmentul de autorefinish, respectiv reparaţiile făcute în service-uri. Aici vorbim despre cantităţi mici de produse vândute, dar de o extrem de mare importanţă dată calităţii pigmenţilor şi soluţiilor tehnice care ajută la identificarea culorilor şi matchingul vopselei noi, cu cea pe care maşina adusă la reparaţii o are deja.

Imagine indisponibilă

La finalul lui 2018, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), parcul auto naţional din România a ajuns la aproape 8,20 de milioane de unităţi, în creştere cu 7,30% faţă de anul anterior, când erau consemnate peste 7,635 milioane de unităţi.

Coroborat cu numărul de firme înregistrate la Registrul Comerţului având drept obiect „activităţi de întreţinere şi reparaţii auto”, respectiv uşor peste 11.000 de societăţi comerciale, media actuală a distribuţiei numerice per unitate reparatoare (service auto) este de 745 de maşini.

Îngrijorător este fenomentul înregistrat de poliţie şi asociaţiile service-urilor auto, care susţin că la un număr de 11.000 de service-uri autorizate se adaugă aproape un număr egal (peste 10.000) de service-uri care activează fără forme legale complete. Prin urmare, pentru cei care au afaceri în domeniu, în  câştigarea clienţilor, diferenţa dintre service-urile autorizate şi cele neînregistrate oficial o face calitatea reparaţiilor şi/sau preţul.

În zona service-urilor auto şi a reprezentanţelor producătorilor auto, calitatea serviciilor reprezintă cea mai mare preocupare, alături de nivelul de profesionalizare, respectiv calificare a forţei de muncă specializată. Conform datelor oficiale, în această piaţă activează peste 38.000 de angajaţi cu niveluri diferite de pregătire. Cele mai căutate şi rare poziţii sunt cele de electricieni (pe primul loc în cerere versus oferta redusă de profesionişţi), urmate imediat în clasament de vopsitori şi tinichigii auto (locul doi în raport de cerere piaţă profesionalizată şi existenţa personalului calificat).

La începutul anului 2019, conform INS, activităţile de întreţinere şi repararea autovehiculelor au scăzut cu 11,9%, chiar dacă România este cunoscută pentru numărul mare, în creştere, al maşinilor second-hand şi pentru service-urile auto, mereu supraaglomerate.  

Imagine indisponibilă
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite