Ce mai pregatesc marii producatori auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Volkswagen 1 litru", prototipul viitoarelor masini "economicoase" Ideea de a parcurge 100 de kilometri cu un litru de combustibil intr-o masina de dimensiuni normale pare de domeniul fantasticului,

"Volkswagen 1 litru", prototipul viitoarelor masini "economicoase" Ideea de a parcurge 100 de kilometri cu un litru de combustibil intr-o masina de dimensiuni normale pare de domeniul fantasticului, daca ne gandim ca pana si cele mai economicoase Diesel-uri abia au doborat bariera celor 3 l/100 km. Si totusi, la initiativa fostului manager Ferdinand Piech, Volkswagen a creat un prototip, botezat sugestiv "1 litru", capabil sa parcurga cei 100 km folosind doar aceasta infima cantitate de motorina. In ciuda aspectului bizar, "VW 1 litru" este o masina cat se poate de "serioasa", gandita pentru a transporta doi pasageri in conditii omenesti, chiar daca nu in cel mai deplin confort. Si, chiar daca modelul este departe de a fi perfect, trebuie spus ca "VW 1 litru" deschide calea pentru dezvoltarea altor proiecte care, intr-un viitor nu prea indepartat, vor aduce masinile capabile sa consume doar 1. la 100 km pe sosele. Cat despre acest straniu prototip, nimeni nu se poate gandi sa-l cumpere, intrucat unicul exemplar produs a costat VW nu mai putin de trei milioane de euro, iar singurul sau drum "oficial" a fost parcurs de la Wolfsburg (sediul uzinelor VW) la Hamburg, locul unde urma sa se tina adunarea generala a actionarilor firmei, la volan aflandu-se chiar Ferdinand Piech. Aniversarea Lamborghini, sub semnul lui Gallardo Cu ocazia implinirii a 40 de ani de cand firma s-a lansat in construirea de automobile (pana atunci Lamborghini fiind un onest producator de... tractoare), fabricantul italian de masini super-sport a lansat noul model Gallardo, destinat a fi un produs "entry-level". Decizia poate parea bizara pentru o companie axata pe automobile extrem de scumpe, iar daca ne gandim ca Gallardo costa peste 150.000 de euro, este clar ca nu gandul la o eventuala economie il poate face pe un cumparator sa renunte la achizitionarea modelului de top al firmei, Murcielago. De fapt, Lamborghini a inteles, ca si Ferrari, ca nu toti milionarii au stofa de piloti de curse si ca "taind" un pic din performantele masinilor de top, pot scoate modele pe care le poate conduce, in relativa siguranta, mult mai multa lume. Desigur insa, nu trebuie crezut ca Gallardo (botezat astfel dupa o varietate de tauri folosita la lupte) ar fi o masina "linistita". Cei 493 c.p. ai motorului V 10 propulseaza automobilul la o viteza de 100 km/h in doar 4,2 secunde, iar cuplul motor de 510 Vm asigura acceleratii fabuloase, astfel incat, in afara autostrazilor, e cam greu sa depasesti viteza a doua. Dotat cu tractiune integrala si avand ca optiune o cutie de viteze automata de ultima generatie, Gallardo poate fi considerat ca o masina super-sport "imblanzita", gandita pentru a atenua eventualele greseli ale soferului. In rest, designul este la inaltimea renumelui firmei si chiar fara usile verticale, care au ramas apanajul "fratelui mai mare" Murcielago, se poate spune ca Gallardo n-are nici o sansa de a trece neobservat pe strada.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite