BMW R 1200 RS - aproape polivalentă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
BMW R 1200 RS
BMW R 1200 RS

Ştim că este iarnă, dar nu putem să nu ne gândim nostalgici la lunile în care temperatura ne permitea să testăm motoare. De aceea deschidem azi pe Adevărul.ro o rubrică de teste cu motociclete, iar primul model testat de noi vine de la BMW Motorrad şi se numeşte R 1200 RS.

Aceasta este o motocicletă care face parte din categoria sport-touring şi este unul dintre modelele de referinţă ale bavarezilor. În 1976, R 100 RS devenea prima motocicletă de serie din lume echipată cu un carenaj complet montat pe cadru, dezvoltat în tunelul aerodinamic. Ca all-rounder, cu scop atât în pilotajul sportiv, cât şi în cel touring. 

Motocicleta are un motor boxer, care reuşeşte să dezvolte 125 CP la 7.750 rpm. Cuplul maxim este de 125 Nm şi este dezvoltat la 6.500 rpm. Acest motor mai poate fi întâlnit pe alte modele BMW Mottorad. Faţă de precedenta generaţie a motorului, acum cuplul maxim este obţinut la o turaţie mai joasă. Gazele de evacuare sunt direcţionate într-un sistem de evacuare 2 in 1, cu tobă în spate, cu un unghi accentuat pentru efect dinamic. Un airbox modificat, prize de aer cu o formă nouă şi un radiator plasat central formează o siluetă frontală îngustă, sportivă şi dinamică.

Am petrecut 3 zile alături de acest motor şi l-am folosit pe drumuri cu asfalt, dar şi pe cele puţin accidentate. R1200 RS este un motor polivalent, atâta timp cât nu îl confundăm cu un offroader. Mai mult cutii pot fi montate pe el pentru a-l transforma într-un touring util în călătorii mai lungi. 

Este destul de uşor de manevrat, dar destul de rapid. În ceea ce priveşte siguranţa, R 1200 RS este destul de avansat cu ABS, ASC şi două moduri de pilotaj în echiparea standard. Modul de pilotaj Pro cu Dynamic Traction Control (DTC) oferit ca echipament opţional.

Pentru adaptarea optimă la nevoile individuale ale riderului, noul R 1200 RS vine echipat în standard cu două moduri de pilotaj, „Rain” şi „Road”. În afară de ABS, echiparea standard include şi Automatic Stability Control (ASC), pentru un control mai bun al motocicletei când se accelerează. Şi, cu caracteristica opţională Pro, noul R 1200 RS adaugă Dynamic Traction Control (DTC), cu senzor de înclinare, plus două moduri de pilotaj suplimentare („Dynamic” şi „User”) în repertoriul său.

Motocicleta este construită cu un cadru-pod din ţeavă de oţel cu motorul ca element portant. Cu o furcă telescopică inversată pe faţă şi EVO Paralever pe spate, suspensia adoptă tehnologia clasică a sport-tourerelor dinamice, dar îmbunătăţită, în stilul consacrat BMW. Precizia direcţiei, acurateţea direcţională, ţinuta de drum neutră şi rigiditatea pe frânare au fost toate în topul priorităţilor la configurarea ciclisticii. În tot acest timp nu s-a pierdut din vedere obiectivul principal al noului R 1200 RS – crearea unui model RS excepţional de dinamic pentru cei cărora le place să piloteze sportiv, ar cărui design este derivat din cel al superbike-ului.

Cu cele două setări ale amortizării, „Road” şi „Dynamic”, Dynamic ESA permite riderului să se bucure de o călătorie confortabilă, amortizarea adaptându-se automat la condiţiile de pilotaj şi la manevrele efectuate.

Chiar şi bordul noului R 1200 RS s-a modernizat. Viteza este afişată în mod tradiţional pe un cadran de vitezometru analog, dar există şi un display TFT pentru afişarea unei game foarte largi de informaţii.

R 1200 RS are o siluetă dinamică, ce lasă să se întrevadă veleităţile sportive, pe de altă parte, designul şi elementele moderne arată că seria R a păşit în rândul motocicletelor moderne.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite