Bazar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Americanii prefera japonezele Constructorul japonez de autovehicule Toyota Motor, situat pe pozitia a treia in ierarhia mondiala, intentioneaza sa construiasca cel de-al cincilea centru de productie

Americanii prefera japonezele Constructorul japonez de autovehicule Toyota Motor, situat pe pozitia a treia in ierarhia mondiala, intentioneaza sa construiasca cel de-al cincilea centru de productie din Statele Unite, anticipand o crestere semnificativa a vanzarilor pe piata americana, informeaza Financial Times. Toyota detine, in Statele Unite, o cota de piata de circa 11%, iar pozitia sa s-a consolidat in ultima perioada, in contextul in care consumatorii americani au aratat ca prefera vehiculele de origine nipona. Principalii producatori autohtoni - General Motors, Ford si Chrysler - s-au confruntat, in schimb, cu o stagnare a vanzarilor, fiind nevoiti sa ofere importante facilitati pentru a impulsiona comertul. Reprezentantul Toyota a precizat ca firma a vandut, anul trecut, in Statele Unite, aproximativ 1,9 milioane de unitati si a aratat ca proiectul privind constructia noului centru de productie va fi pus in aplicare numai dupa ce compania va depasi un nivel anual al vanzarilor de doua milioane de unitati. Strategia pe termen mediu a Toyota prevede o concentrare asupra principalelor piete pe care compania opereaza, respectiv Statele Unite si Japonia, care ii aduc 79% din vanzari, dar si asupra unor piete in dezvoltare cum sunt China si India. Din punct de vedere financiar, Toyota isi poate permite o dezvoltare majora a operatiunilor, detinand lichiditati in valoare de 20 de miliarde de dolari. Lectia capitalista peste Ocean - nu vinzi, scazi pretul Constructorul american de autovehicule Ford Motor Co. a anuntat, la sfarsitul saptamanii trecute, ca va oferi clientilor sai, in sistem de leasing fara dobanda, sapte dintre modelele pe care le va produce in anul 2003, decizia sa intervenind la scurt timp dupa un anunt similar al companiilor General Motors Corp. si Chrysler, relateaza Reuters. Vanzarile fara dobanda au constituit principalul factor de crestere al pietei auto din Statele Unite in luna august, cand numarul autovehiculelor comercializate a crescut cu 13%. Atat General Motors, cat si Ford si Chrysler au obtinut, in luna mentionata, o rata de crestere a vanzarilor de peste zece procente. In cazul Ford, sistemul va acoperi modelul sedan Taurus, modelul pickup F-150, precum si minicamionetele Windstar si automobilele sport Mustang. Oferta nu include insa alte modele populare fabricate de Ford, cum este autovehiculul sport de teren Explorer. Un analist al bancii de investitii Goldman Sachs a apreciat ca Ford datoreaza Ford Credit aproximativ zece miliarde de dolari pentru facilitatile acordate numai pana la sfarsitul anului 2001. Purtatorul de cuvant al companiei americane a declarat ca nu este de acord cu aceste date, fara a oferi insa amanunte suplimentare.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite