B-Max. Cu B de la Bănie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimii ani, Dacia ne-a obişnuit să strălucească la Salonul Auto de la Geneva. Şi-a făcut un renume european şi datorită premierelor mondiale de la salonul elveţian.

Conceptul Duster şi apoi SUV-ul de serie au reprezentat adevărate capete de afiş pentru Geneva. Anul acesta însă, standul Dacia a fost unul modest, lipsit de strălucire. Nici măcar culorile maşinilor nu au avut nimic special. Dacia nu are nicio premieră în acest an, iar standul a fost plasat departe de Renault. Se spune, din dorinţa de a nu exista nicio confuzie cu brandul francez. Însă România are la Geneva o altă vedetă. Cu mai bine de un an înainte de comercializare, Ford a prezentat o „maşină gata de producţie" numită B-Max care reprezintă viitorul producţiei de la Craiova.

Pentru raţiuni mai greu de înţeles, Ford nu a confirmat că este exact modelul „white box" de care vorbea fostul boss al Ford Europa, John Fleming, pe vremea când se privatiza fabrica Daewoo. Noi ştim însă sigur că B-Max-ul va fi fabricat în Bănie, începând de la sfârşitul acestui an. Totuşi, primele unităţi vândute pe piaţă nu vor veni mai devreme de aprilie 2012! Ford propune o maşină revoluţionară. Este primul automobil în producţie de serie fără montantul B, cu două uşi culisante pe spate, total independente de uşile din faţă. Două premiere absolute în industrie. Motorul EcoBoost de 1,0 litri, ce va fi fabricat tot la Craiova, va echipa B-Max. Spre marea mândrie a oltenilor, la ei se va face una dintre cele mai eco maşini din lume! Potrivit unor insideri Ford, B-Max cu motorul normal aspirat şi sistem start&stop va emite în jur de 80 g CO2/ km! Este un record care va plasa B-Max-ul de Bănie în topul mondial al propulsiei pe benzină ce protejează mediul.

Unii se temeau că maşina ar putea fi una oarecare. B-Max are personalitate, nu copiază nimic, ci inovează şi livrează versatilitate. Reacţia presei mondiale este entuziastă. 200.000 de unităţi fabricate la Craiova (începând din 2013) pentru toată Europa ar trebui să transforme B-Max în liderul segmentului. Iar dacă preţul de pornire estimat la 12.000 - 13.000 de euro se dovedeşte corect, chiar şi România va deveni o ţară B-Max. Cu B de la Bănie. 

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite