Alături de Dacia la Salonul Auto de la Paris - Noutăţi, statistici şi imagini!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei de la Dacia au o reţetă clară pentru succes la nivel global - cam aceasta ar fi concluzia mea după o zi petrecută alături de ei şi de modelele lor noi. Voi lăsa însă cifrele să vorbească pentru mine...

Înainte de cifre, să privim mai cu atenţie noutăţile Dacia de la standul lor. Situat în pavilionul 1, cel mai mare din cadrul Salonului Auto de la Paris, standul Dacia a găzduit două modele noi Stepway, plus două versiuni ediţie limitată de Sandero şi Duster pe care le voi prezenta puţin mai jos. 

În echipare Stepway, Dokker şi Lodgy te provoacă să fi mai dinamic şi să nu eviţi niciun fel de escapadă de weekend, nici măcar daca trebuie să ieşi de pe drumurile.. mai bine asfaltate. 

Personalitatea Stepway este una puternică, fapt dovedit de Sandero care s-a vandut mult mai bine în versiunea aceasta decât în orice altă versiune de echipare. Şi când spun mult mai bine, mă refer la cu 2/3 mai multe exemplare. Vedeţi, v-am promis eu cifre aşa că iată-le! Totul pleacă însă de la un model de afaceri extraordinar de bine pus la punct de cei de la Dacia. Un plan care a dat naştere lui Dokker şi Lodgy Stepway, în ciuda faptului că aceste modele practic nu au dezamagit din punct de vedere al vanzărilor. 

Ce înseamă Stepway pentru un MPV? Din punctul de vedere al celor de la Dacia, înseamă spoiler faţă/spate în culoarea caroseriei, ornamente cu aspect crom satinat, pasaje roţi de culoare neagră, bare de pavilion longitudinale, oglinzi exterioare şi jante cu aspect Dark Metal şi nu în ultimul rând inscripţia Stepway de pe uşile lateral-faţă.

image

Maşinile arată mult mai atrăgător decât înainte, iar asta nu poate decât să ducă la vanzări mai bune. Evident ele arată mai dinamic şi la interior datorită unor inserturi noi de culoare albastră şi a tapiţeriei Carbon Fonce.

Chiar dacă atât Dokker cât şi Lodgy sunt singurele modele Dacia care se fabrică exclusiv în afara ţării noastre, îmbrăcate pe stil Stepway, acestea vor câştiga foarte mulţi fani în Romania şi evident foarte mulţi clienţi noi. Este o reţetă care a funcţionat incredibil de bine la Sandero şi nu este dificil să ne dăm seama de ce.

dacia 2

Tot la standul Dacia am analizat şi Sandero Black Touch şi Duster Air - ambele ediţie limitată. Acesta din urmă, este bineînţeles ultra-popularul SUV Dacia, o maşină pe care o iubeşte deja o planetă întreagă. Aşadar, Duster Air este disponibil cu tracţiune faţă dar şi integrală, iar elementele sale de design îl deosebesc de orice versiune de bază pe care ai putea să ţi-o comanzi. Carcasele oglinzilor laterale sunt colarate în galben imperial, în timp ce stripping-urile de pe caroserie reprezintă un altimetru. Duster Air este disponibil pe Gris Platine, Noir Nacré, Gris Comète şi Blanc Glacier. Toate aceste culori merg excelent cu orice fel de inserturi galbene. 

Aceeaşi idee se continuă şi la interior unde tapiţeria Noir Soft beneficiază şi ea de îmbinări de culoare galbenă. În materie de dotări, această serie limitată este echipată similar cu o versiune de top (în funcţie de ţară), ceea ce înseamnă că beneficiezi de sistemul Media Nav, limitator şi regulator de viteză, asistenţă la parcare cu spatele, asistenţă la demarajul în rampă şi aer condiţionat.

dacia 6

Sandero Black Touch oferă şi el câteva plus-uri pe care le poţi adăuga unui model obişnuit din gamă. În primul rand este dezvoltat pe baza nivelului de echipare Laureate iar nuanţele închise se regăsesc atat la exterior cat şi la interior. Per total are un aspect mai stylish. 

Aşadar, în ciuda faptului că nu am văzut niciun model nou la standul Dacia, adevărul este că nici nu aveam de ce. Gama Dacia este una foarte tânără în termeni auto iar ciclul de viaţă al modelelor este momentan unul lung. Cel puţin în viitorul apropiat, lucrurile nu se vor schimba. Să nu uităm că vorbim despre un producător auto care a vândut un număr record de automobile în Europa din 2004 şi până în prezent. 

În 2014, Dacia a încheiat primul semestru cu o creştere de 24.4% faţă de anul trecut în aceeaşi perioadă. Mai exact 263.296 de maşini, o cifră incredibilă. Iar pe deasupra, inainte de finalul acestui an marca Dacia va fi comercializată pentru prima oară şi în Israel.

În opinia mea ce avem noi aici este o poveste frumoasă care a început atunci când cei de la Renault au preluat 51% din capitalul Dacia, au modernizat uzina din România şi au lansat proiectul X90 - care ulterior avea să devină nimeni altul decât Logan. 

Am putea spune că pentru Dacia, sloganul lor vechi "pe drumul cel bun" a devenit încet încet "pe un drum demn de invidiat".  

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite