Noul Audi Q7 - mai modern, mai economic şi disponibil din primăvară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În aceste imagini avem unul din cele mai anticipate SUV-uri ale deceniului. Pentru Europa cât şi pentru România, noul Audi Q7 a devenit un model simbolic.

Din toate punctele de vedere, ce avem aici este un Big Deal. Acesta este noul Audi Q7 şi este …extrem de asemănător cu modelul pe care-l înlocuieşte. Bine, deja ştiam asta mulţumită pozelor spion pe care le-am văzut în ultimele luni de zile, chiar dacă maşina era foarte bine camuflată (nu şi destul de bine). Relativ toate formele sale noi erau vizibile şi per total arată mai mult ca o evoluţie subtilă a primei generaţii, decât ca o revoluţie de design.

Era şi de aşteptat. Audi a făcut practic acelaşi lucru şi cu alte modele precum A3. Din acest punct de vedere, modele precum BMW X5, Range Rover Sport sau Porsche Cayenne facelift deţin un oarecare avantaj din punct de vedere estetic. Însă dacă un lucru este sigur pe lumea asta, este că noul Audi Q7 punctează foarte bine la toate capitolele, în aproape toate ţările unde este comercializat. În ţări precum România de exemplu, acesta are o imagine uşor diferită decât cea pe care o are în restul Europei. Pe lângă titlul său de bază, anume că este un SUV, Q7 este o maşină de familie extraordinar de bună. Noul Audi Q7 este foarte mare, foarte confortabil, foarte bine finisat şi chiar foarte plăcut de condus în ciuda gabaritului său. În România este mai mult o maşină de statut, axată mai mult pe imaginea sa premium şi dimensiunile sale impunătoare. Multe persoane care conduc un Q7 la noi nu au nevoie de atât de multă practicabilitate la interior.

image

Dar să vorbim concret despre tot ce aduce nou această generaţie secundă a lui Q7. În primul rând, avem de-a face cu o maşină mult mai uşoară. Un Q7 3.0 TDI de generaţie nouă va avea o greutate minimă în valoare de 1.995kg. Nu doar că va fi cel mai uşor SUV din segmentul său, dar va fi şi cu aproximativ 325kg mai uşor decât modelul pe care-l înlocuieşte, 325kg!

Acest rezultat fenomenal este datorat şasiului pentru care s-a folosit foarte mult aluminiu, inclusiv pentru uşi, capotă, aripi frontale şi uşa portbagajului.

Şi dacă tot vorbim despre caroserie, aceasta va avea un coeficient aerodinamic de 0.32 şi va fi cu 37mm mai scurtă şi 15mm mai îngustă decât cea a modelului precedent. Cu alte cuvinte, noul Q7 nu va mai fi la fel de mare la exterior, însă spaţiul interior va creste cu 21mm între scaunele faţă şi banchetă, alături de 41mm, respectiv 23mm de spaţiu la cap faţă/spate.

image

Tot la interior, noul Q7 vine dotat cu sistemul Audi virtual cockpit pe care l-am întâlnit la a 3-a generaţie de TT. De asemenea, Q7 primeşte un update şi la sistemul de infotainment MMI – care acum va avea un touchpad mai mare. Interfaţa va utiliza simultan Google Android Auto sau Apple CarPlay. În versiunea mai de ..bază, Q7 va fi dotat cu un sistem audio BOSE care utilizează sunet 3D, însă perla gamei va fi cu siguranţă sistemul avansat de muzică de la Bang & Olufsen – 23 boxe şi 1920W putere.

Cei din spate se vor putea bucura (opţional) de un sistem de entertainment format din două tablete de 10.1″, cu procesoare Nvidia Tegra 4 şi cameră full HD, alături de un HDD de 32gb, Bluetooth, NFC şi LTE.

image

Dacă tot vorbim despre opţiuni, trebuie să precizez şi farurile noi pe care viitori clienţi ai modelului le vor putea alege fie în formă de xenon, LED sau Matrix LED – toate însă venind cu poziţii cu LED de tip double arrow, în timp ce modelele de top vor beneficia de semnalizatoare dinamice la stopuri.

Sub capota sa din aluminiu vor sta o serie de propulsoare pe benzină, TDi sau hibride. Pentru început sunt confirmate TDI-urile de 3.0 litri 218cp, 500Nm şi cel de 272cp şi 600Nm – capabil să atingă 100km/h în 6.3 secunde, având totuşi un consum mediu în valoare de 5.7 litri/100km.

Pe partea de benzină vor fi două unităţi TFSI de 3.0 litri şi 252cp, respectiv 333cp. Acesta din urma va avea un consum mediu de 7.7 litri/100km.

image

Cea mai mare noutate vine din partea modelului plug-in hibrid diesel e-tron quattro – cu o putere totală de 373cp şi un cuplu maxim în valoare de 700Nm. Este primul hibrid diesel de tip plug-in produs vreodată de Audi. Acesta va avea un consum mediu de numai 1.7 litri/100km şi o autonomie electrică de 56km.

Audi Q7 e-tron quattro va avea, pe lângă motorul electric de 94kw, un propulsor 3.0 TDI de 258cp. Ambele unităţi vor fi cuplate la o transmisie automată tiptronic cu 8 trepte de viteză. Acesta va avea nevoie de numai 6 secunde pentru a atinge 100km/h pe modul hibrid şi 6.1 secunde pe modul electric. Viteza maximă a sa va fi de 225km/h. Cel puţin pe hârtie, acest model de Q7 pare să fie un SUV perfect de familie.

image

Noul Audi Q7 va fi comercializat începând cu primăvara lui 2015.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite