Absolventul - BMW X5 xDrive45e

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
bmw x5 xdrive45e

Comparativ cu tot ce a oferit BMW, până în prezent, la nivelul vehicule electrificate... acest BMW X5 xDrive45e este sinonim cu un salt în timp. Să detaliez...

BMW, la capitolul modele cu propulsoare termice... sunt în altă ligă. Vorbesc din punct de vedere tehnic, mecanic, despre modul în care reuşesc să facă nişte aliaje, metale, angrenaje să comunice atât de fluid. Sunt la nivelul în care maşina este aproape o proteză bionică a corpului. Aici nu introduc în discuţie design, tare culturale locale, sau orice alte apendice care compun imaginea unei mărci.

Când vine vorba de electrificare, BMW nu prea a stat cu mâinile în sân, s-a aşezat din primele clipe în primul rând pentru a-şi asigura un culoar liber. A funcţionat această strategie? DA! Categoric, ”i” este deja un brand asociat BMW, BMW este deja o marcă sinonimă cu eficienţa, cu efortul de a aduce kW pe drumuri.

Au şi reuşit până acum? Aici este o altă discuţie...

Îmi aduc aminte de interacţiunea cu BMW X6 ActiveHybrid. Să tot fie cam 10 ani de atunci. Un vehicul ”electrificat”, cu o baterie de 2.4 kWh, două motoare electrice, un V8 de 4.4 litri sub capotă, 2.5 tone masă.... M-am urcat în maşină, am pornit... şi după vreo 70 de metri s-a terminat electrificarea, s-au trezit supapele, totul a revenit la normal. Nu neg, au fost glume, au fost zâmbete vis-a-vis de partea hybrid, am acceptat consumul de peste 15 litri... şi ne-am văzut de drum. În altă ordine de idei, da, poate nici noi, jurnaliştii nu eram pregătiţi atunci pentru a accepta astfel de modele.

i3 şi i8 aş dori să rămână în afara discuţiei. Sunt două laboratoare BMW, senzaţionale şi fabuloase din perspectiva expertizei investite în dezvoltarea lor. Personal, consider i3 o realizare mult mai exotică decât i8.

Apropo, acesta nu este un test drive, este o opinie. Dragoş a testat deja acest model, concluziile lui sunt pe ADEVARUL AUTO.

bmw x5 xdrive45e

Printre ultimele modele BMW electrificate ajunse în garajul Adevarul Auto a fost un 225xe Active Tourer. L-am încărcat, l-am plimbat, am traversat oraşul electric... dar nu pot spune că am fost cucerit de IQ-ul acestui model. Am rămas cu impresia că hidrocarbura şi kW nu prea au o relaţie aşa strânsă sub caroseria acestui MPV.

Şi de nicăieri m-am trezit cu sugestia, din partea BMW, de a testa BMW X5 xDrive45e.

Recunosc, mult mai dornic de a-mi aminti cum este noua generaţie X5, decât aşteptând vreo revelaţie... am zis da.

Pentru a introduce puţin în propoziţie acest model.. vorbim despre un SUV( chiar dacă cei de la BMW preferă să-i zică SAV- Sport Activity Vehicle) de aproape 5 metri lungime şi 2.510 kg.  

BMW X5 xDrive45e este definit de un propulsor termic de 3 litri cu şase cilindri în linie care dezvoltă 286 CP şi 450 Nm. Introducem în ecuaţie şi un motor electric de 113 CP livraţi la 3.170 rpm şi 265 Nm disponibili tot la acelaşi regim. Un propulsor electric hrănit dintr-o baterie de 24 kWh care oferă o capacitate utilă de 21,6 kWh. Un mic inconvenient vinde din faptul că această baterie se poate încărca doar de la o priză domestică, adică nu are sens să opriţi la staţii de alimentare de mare putere. Dar, aşa cum am descoperit pe parcursul săptămânii în care am testat acest model, acest inconvenient nu este real pentru o utilizare zilnică. Împreună, cele două propulsoare generează o putere a sistemului de 290 kW/394 CP, alături de un cuplu maxim al sistemului de 600 Nm.

Întreg materialul poate fi citit pe ADEVARUL AUTO.

bmw x5 xdrive45e
Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite