911 Speedster - concept aniversar pentru cei 70 de ani de istorie Porsche

911 Speedster
- concept aniversar pentru cei 70 de ani de istorie Porsche

Porsche 911 Speedster Concept

Porsche şi-a oferit un cadou extraordinar pentru aniversarea sa de 70 de ani: conceptul 911 Speedster este un studiu complet funcţional, de automobil sport cabrio, extrem de special. Modelul creează o punte de legătură între primul Porsche 356 ”No. 1” Roadster - care a fost omologat pe 8 iunie 1948 - şi maşinile mărcii din prezent.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu filosofia sa puristă şi execuţia impecabilă, care respectă cu acurateţe istoria, Porsche 911 Speedster reflectă esenţa producătorului de maşini sport Stuttgart cu o claritate extremă. Atuul principal al maşinii îl reprezintă livrarea unei experienţe autentice Porsche la volan. Tehnologia de propulsie de sub caroseria în două nuanţe a studiului de concept derivă din actualele modele GT. Acesta a fost dezvoltat la Centrul Porsche Motorsport – locul de naştere al modelului 911 GT2 RS si, mai recent, al lui GT3 RS. Conceptul 911 Speedster şi-a sărbătorit debutul global în cadrul evenimentelor aniversare oficiale ”70 de ani de maşini sport Porsche”, în Zuffenhausen. Studiul oferă o idee asupra a ceea ce ar putea reprezenta o posibilă versiune de serie, deşi acest model nu ar urma să fie prezentat decât în 2019. O decizie în acest sens va fi luată în următoarele luni.

GALERIE FOTO

Caracteristicile conceptului 911 Speedster includ cadrul mai scurt al geamurilor, cu un parbriz mai înclinat şi geamuri laterale scurtate în consecinţă. Aceste caracteristici dau masinii sport un profil şi mai coborât, cu linii joase, care aminteşte de predecesorii săi, precum Porsche 356 1500 Speedster. O capotă spate specială, din fibră de carbon, aflată în spatele scaunelor din faţă, acoperă structura de protecţie în caz de răsturnare şi formează o carcasă dublă (”double bubble”), un element tradiţional al acestor maşini sport, încă de la modelul 911 Speedster din 1988. Două benzi contrastante, în finisaj negru, amplasate între formele proeminente ale capotei spate, contribuie la designul aerodinamic, iar deflectorul de vânt, din plexiglas transparent, are gravat logo-ul ”70 de ani de Porsche”.

Aşa cum dictează modelul original, conceptul 911 Speedster oferă, de asemenea, un plafon tonneau, de construcţie uşoară, în locul unuia decapotabil. Acest plafon protejează interiorul maşinii de ploaie atunci când maşina este parcată şi este ataşat prin intermediul a opt elemente de fixare Tenax. Principiul de construcţie uşoară a filozofiei Speedster continuă şi la interior, unde sistemele de navigaţie, radio şi aer condiţionat au fost eliminate complet. Scaunele sport cu susţinere laterală sunt fabricate în întregime din carbon, iar husele din piele anilină maro deschis, nuanţa Cognac 356, reiau caracteristicile precursorilor clasici ai maşinii.

Corpul masiv al concept car-ului a fost împrumutat de la 911 Carrera 4 Cabriolet, deşi aripile, capota frontală şi plafonul din spate al conceptului sunt realizate din material compozit uşor, din fibră de carbon. Vopseaua, în culorile tradiţionale GT Silver şi White, aminteşte de primele maşini de curse Porsche – la fel ca multe alte detalii lucrate cu grijă, cum ar fi capacul central al rezervorului de combustibil, în stilul anilor ‘50, poziţionat în mijlocul capotei, forma clasică Talbot a oglinzilor exterioare sau designul unic al farurilor principale. Suprafeţele transparente şi opace ale farurilor generează un efect încrucişat, respectând o practică utilizată de Porsche în primii săi ani în motorsport. La vremea respectivă, farurile originale erau lipite cu bandă înaintea curselor, pentru a le proteja împotriva ciobirii cu pietre şi pentru a împiedica spargerea sticlei. Montanţii B, de mari dimensiuni, precum şi spatele, sunt ornate cu inscripţia Speedster, cu litere placate cu aur.

Sub caroserie, conceptul 911 Speedster se bazează pe componente de ultimă generaţie. Şasiul provine de la 911 GT3, contrastând cu detaliile lucioase, în formă de trifoi, de pe jantele impresionante de 21 de inchi, cu design Fuchs. Este pentru prima dată când aceste jante sunt prezentate cu mecanism central de fixare. Dezvoltatorii GT au contribuit, de asemenea, la sistemul de evacuare cu guri de evacuare din titaniu şi la sistemul de propulsie, care include o transmisie manuală în şase trepte. Motorul boxer cu şase cilindri al acestui studiu conceptual minimalist livrează peste 500 CP şi atinge viteze de până la 9.000 rpm.

Istoria modelelor Porsche Speedster începe în SUA

Versiunile Speedster ale modelelor sport, care combină plăcerea de a conduce un cabrio cu o dinamică de condus deosebită, fac parte din istoria Porsche încă din 1952. Predecesorul modelului Porsche Speedster – 356 1500 America Roadster – avea o caroserie din aluminiu construită în totalitate manual. Acesta cântărea cu 60 kg mai puţin decât versiunea 356 Coupé, iar viteza sa maximă de 175 km/h şi motorul său boxer, cu patru cilindri, de 70 CP, reprezentau o realizare impresionantă la vremea respectivă. Dispunând de geamuri detaşabile pentru uşi, de un acoperiş pliabil pentru protecţie împotriva ploii şi de scaune sport cu construcţie uşoară, această maşină dezvoltată exclusiv pentru piaţa din SUA a fost construită în numai 16 exemplare, încorporând deja câteva elemente-cheie ale designului tipic Speedster.

Până în 2010, au fost create opt serii şi modele diferite, la fel de speciale, cu ”Speedster” în denumire. Un moment important în evoluţia modelului l-a reprezentat lansarea 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster, în 1957, iar primul 911 Speedster a urmat în 1988. Cele 356 de unităţi ale modelului 911 Speedster produse pentru seria 997, în 2010, au simbolizat un final provizoriu al producţiei versiunilor Speedster.
 

citeste totul despre: