Ultimul număr în format tipărit al  revistei americane „Newsweek“

Ultimul număr în format tipărit al  revistei americane „Newsweek“

Fotografia de pe coperta ultimului numar tipărit al revistei Newsweek

Revista americană „Newsweek“, înfiinţată în urmă cu 80 de ani, a dat publicităţii fotografia care va apărea pe coperta ultimului său număr tipărit, relatează BBC. Este vorba despre o fotografie în alb-negru, în care se vede clădirea zgîrie-nori unde se află sediul din Manhattan al revistei americane, iar pe copertă scrie #lastprintissue (ultimul număr tipărit).

Ştiri pe aceeaşi temă

Cu două luni înainte să împlinească 80 de ani, revista americană Newsweek renunţă în această săptămână la versiunea tipărită, în favoarea unei ediţii 100% digitale, pentru telefoane mobile şi tablete, care se va numi Newsweek Global.

Revista a ales pentru prima pagină un simbol relevant: un "Hashtag" sau #, simbol al reţelei sociale Twitter, care se referă la importanţa pe care a căpătat-o internetul în ultimii ani ca sursă de informare, creând o situaţie foarte dificilă pentru presa scrisă, îndeosebi în privinţa veniturilor din publicitate.

Mesajul apare pe reţeaua de socializare Twitter, ca un omagiu adus publicaţiei care a apărut pentru prima dată în 17 februarie 1933.

Dispariţia ediţiei printate a fost determinată de scăderea drastică a veniturilor din publicitate, în special pentru că publicul s-a mutat în mediul online.

De la începutul anului viitor, Newsweek va apărea doar în variantă digitală. Editorul Tina Brown a descris ceea ce urmează ca pe "un nou capitol" pentru viaţa revistei. Într-o scrisoare a redactorului-şef, Tina Brown scris: "Aceasta nu este o revistă convenţională sau inflexibilă. În acest spirit am făcut schimbările recente şi ne-am deschis inimile pentru mediul digital, aşa cum vor face toţi ceilalţi competitori ai noştri de pe piaţă, cu aceeaşi sinceritate. Ne aflăm în faţa unui moment de cotitură", a scris ea.

Deşi s-a aflat mereu pe locul doi în preferinţele publicului, după revista „Time“, a cîştigat notorietate în anii 1960, pentru modul în care a relatat despre mişcarea pentru drepturile civile.

La cel mai bun moment al său, a avut un tiraj de 3 milioane de exemplare, dar din cauza scăderii numărului de cititori şi a publicităţii, a început să înregistreze pierderi financiare.

A fost vîndută de compania Washington Post omului de afaceri şi publicistului Sidney Harman, în 2010, pentru un dolar, şi a fuzionat cu publicaţia online Daily Beast, trei luni mai tîrziu.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările