Twitter va introduce noi reguli pentru mesajele cu conţinut politic

Twitter va introduce noi reguli pentru mesajele cu conţinut politic

Platforma online Twitter urmează să introducă noi reguli privind mesajele legate de alegeri. Această acţiune este un răspuns faţă de criticile vizând implicarea Rusiei în alegerile din Statele Unite, din 2016.

Ştiri pe aceeaşi temă

Twitter a descoperit cel puţin 200 de conturi care aveau legături cu Kremlinul şi care operau pe reţeaua socială în timpul campaniei prezidenţiale.
 
BBC aminteşte că o tactică utilizată de Rusia a fost aceea de a cumpăra publicitate care poate să îşi aleagă foarte bine publicul ţintă, dar care rămâne invizibilă altor utilizatori.
 
În prezent, Twitter a afirmat că noul centru de transparenţă a publicităţii va arăta detalii despre persoanele care plătesc pentru publicitate, publicul ţintă şi mesajele pe care le transmit respectivele postări.
 
Membri ai Senatului SUA lucrează la un proiect de lege care vizează introducerea unor reglementări speciale privind activităţile platformelor online Facebook, Google şi Twitter, pe fondul suspiciunilor referitoare la ingerinţele Rusiei, informează Financial Times.
 
Proiectul „Legii reclamelor corecte” a apărut după ce s-a aflat că o structură rusă care se numeşte Agenţia de Cercetare în domeniul Internetului (Internet Research Agency, IRA), care ar avea legături cu Kremlinul, a cumpărat spaţiu publicitar pe platforme de socializare online pentru a influenţa opiniile înaintea scrutinului prezidenţial desfăşurat în Statele Unite în 2016.
 
Proiectul de lege este elaborat de senatorii democraţi Amy Klobuchar, membru al Comisiei juridice a Senatului SUA, şi de Mark Warner, vicepreşedintele Comisiei pentru informaţii. Iniţiativa este susţinută şi de senatorul republican John McCain.
 
„Rusia a încercat să influenţeze scrutinul prezidenţial din 2016 cumpărând şi plasând publicitate pe platforme online precum Facebook, Twitter şi Google. Conţinutul şi cumpărătorul acestor reclame sunt un mister pentru public din cauza legilor învechite care nu au reuşit să ţină pasul cu tehnologia”, a explicat senatorul Mark Warner.
 
„Legea reclamelor corecte ar împiedica interlocutori străini să influenţeze alegerile prin garantarea faptului că reclamele politice vândute în spaţiul digital respectă aceleaşi reglementări precum cele din televiziune şi radio”, a subliniat Mark Warner.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: