Familia unui băiat de 11 ani, care „a murit de frig” într-o rulotă din Texas, cere despăgubiri de 100 milioane de dolari companiilor energetice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Getty Images
FOTO Getty Images

Familia unui băiat în vârstă de 11 ani care a murit zilele trecute într-o rulotă neîncălzită dă în judecată furnizorul principal de electricitate, ERCOT (Electric Reliability Council of Texas), dar şi un alt operator, acuzându-i de neglijenţă. Avocaţii familiei de imigranţi spun că aceste companii au lăsat curentul în clădirile goale de birouri şi l-au oprit pentru cei defavorizaţi care aveau cel mai mult nevoie de el.

Avocaţii familiei Pinda au dat în judecată ERCOT şi Entergy Corporation pentru despăgubiri de 100 de milioane de dolari pentru moartea băiatului care a murit de frig.

Marţea trecută, Maria Pineda şi-a găsit băieţelul de 11 ani mort în patul său după o a doua noapte fără căldură. El adormise sub un strat de pături alături de fratele său de 3 ani. Cristian Pineda se afla de doi ani în SUA şi cu o zi înainte se bucurase de prima zăpadă pe care o văzuse vreodată. 

Cauza oficială a morţii urmează să fie stabilită în urma autopsiei. Familia a încercat să-l resusciteze fără succes în aşteptarea ambulanţei.

Mama băiatului acuză furnizorii de electricitate că „pun profitul deasupra bunăstării oamenilor” în măsura în care ştiau că sistemul nu era pregătit pentru temperaturi de iarnă şi, în pofida faptului că erau conştienţi de avertizările meteorologice, nu au luat măsurile corespunzătoare unei situaţii de criză.

Cristian a murit în casa mobilă a familiei dintr-o suburbie din Houston. Mama sa spune că era un băiat sănătos şi moartea sa a fost provocată de hipotermie după ce n-au avut încălzire două zile la rând.

ERCOT, furnizor pentru peste 25 de milioane de clienţi din Texas, a transmis că va comenta după ce va studia documentele depuse la judecătorie,  adăugând că se gândesc la texanii care au suferit în ultima săptămână din cauza lipsei de electricitate.

Oficialii de la ERCOT au explicat că au iniţiat proceduri de întrerupere prin rotaţie a curentului pe 15 februarie ca o măsură de urgenţă după furtuni de zăpadă şi temperaturi de îngheţ.

Acţiiunile au fost necesare pentru a evita căderi catastrofice de curent la nivelul întreguluis tat, au spus aceştia.

„Având în vedere că circa 46% din furnizarea privată de energie a fost oprită, avem convingerea că operatorii noştri de electricitate au luat decizia corectă astfel încât să fie evitată o întrerupere totală a curentului”, a transmis ERCOT.

Avocaţii familiei Pinda argumentează că de fapt curentul a fost oprit „pentru cei dintre cei mai vulnerabili la frig”.

„Prin urmare am putut vedea imagini cu clădiri de birouri goale din Houston care erau luminate, în timp ce parcarea de rulote era în întuneric”, au arătat avocaţii.

În plus, ERCOT i-a indus în eroare pe clienţi asigurându-i că suspendările de curent vor fi temporare. În schimb, au fost întreruperi de zile întregi, perioadă în care furnizorul nu a informat despre durata lor astfel încât eventual aceşti locuitori să se poată pregăti sau chiar să părăsească zona.

„Informaţiile adevate ar fi putut să-i salveze viaţa lui Cristian Pineda, un copil”.

Familia a stat două zile fără căldură la temperaturi care au coborât la -12 grade Celsius.

În loc să ofere informaţii adecvate, ERCOM  posta pe reţelele sociale mesaje avertizând clienţii să nu spele rufe de Ziua Îndrăgostiţilor şi să scoată din priză electronicele mai puţin utile cumpărate în pandemie.

Plângerea familiei a mai arătat că în urma unei furtuni severe de zăpadă din 2011, Comisia Federală de Reglementare în domeniul energetică a emis un raport de recomandare către ERCOT prin care avertiza asupra necesităţii de a consolida infrastructura de energe pentru condiţii de iarnă.

 ERCOT este un furnizor la nivel de stat şi nu intră sub incidenţa reglementării sau supravegherii federale,

Compania lăsa de înţeles în 2018 că a implementat unele recomandări.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite