Facebook anunţă schimbări pentru contracararea propagandei politice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mark Zuckerberg,  şeful Facebook
Mark Zuckerberg,  şeful Facebook

Şeful Facebook, Mark Zuckerberg, anunţă schimbări majore în ceea ce priveşte reclamele politice şi propagandistice, pe fundalul investigaţiei din Statele Unite  referitoare la un presupus amestec extern în campania electorală. El a postat un mesaj video în care promite mai multă transparenţă în ceea ce priveşte reclamele din cadrul reţelei, după reguli mai stricte decât cele din audio-vizual.

"Transparentizarea reclamelor politice este poate cel mai important pas pe care îl vom face. Când cineva cumpără spaţiu la televizor, legea îi cere să precizeze sursa de finanţare. Dar tot nu ştii dacă vezi acelaşi mesaj ca toată lumea. Noi vrem să ridicăm şi mai mult standardele. Vom arăta pagina care a plătit pentru reclame şi vom face în aşa fel încât utilizatorul să poată vedea toate audienţele vizate de mesajele respective.

Nu vreau să se folosească nimeni de noi şi de instrumentele noastre, pentru a submina democraţia – a mai spus Mark Zuckerberg – care a admis însă că nu poate împiedica amestecul tuturor băieţilor răi . Le putem însă îngreuna sarcina", a punctat şeful Facebook. 

"Ar urma ca reţeaua de socializare să colaboreze, în viitor, cu toate comisiile electorale din ţările interesate. Anunţul s-a încheiat cu o referire la alegerile din Germania, de duminică. Nu sunt indicii că s-ar încerca o interferenţă majoră, similară cu cea din Statele Unite . Chiar şi aşa însă, au fost şterse conturi false" – a transmis şeful Facebook. 

Decizie luată la presiunea Congresului SUA

Decizia luată de Facebook este consecinţa presiunii exercitate de Congres, care ameninţă să impună reguli stricte ca urmare a faptului că gigantul social media a permis un numar mare de astfel de spoturi politice, anonime, în cursul campaniei electorale.

Compania a spus ca va preda Congresului circa trei mii de spoturi publicitare politice, care după toate probabilităţile au fost achiziţionate de entităţi din Rusia, înainte şi după alegerile prezidenţiale americane din 2016.

De-acum încolo – a spus preşedintele Facebook, Mark Zuckerberg - cei care plasează astfel de spoturi politice vor trebui să dea la iveală cine le plăteşte, o cerinţă care se aplică în prezent reclamei politice de la televiuni, dar nu şi pe internet. 

Reprezentanţi Twitter se vor întâlni săptămâna viitoare cu personal al Comisiei Senatoriale pentru Informaţii, în legătură cu cele întâmplate la alegerile din 2016.

Liderul minorităţii democrate din comisie, Adam Schiff a spus că doreşte să cheme la audieri reprezentanţi ai firmelor Facebook, Alphabet, Google, Twitter şi alte companii. Schiff vrea să înţeleagă care sunt mecanismele de auto-control ale firmelor de social media şi de ce s-a aflat atât de târziu despre spoturile despre care se crede ca ar fi fost plasate de interese ruseşti.

Campaniile politice americane au cheltuit, la ultímele alegeri, 300 de milioane de dolari pe spoturi electorale pe Facebook. Este încă neclar dacă intenţia firmei de a îşi auto-impune mecanisme în vederea creşterii transparenţei va mulţumi autorităţile federale, notează europa liberă.

În  Statele Unite se cercetează modul în care Rusia s-ar fi implicat în alegerile locale de anul trecut, în urma cărora Donald Trump a devenit preşedinte. Parte a acestui scandal o constituie reclamele politice cumpărate de anumite organizaţii ruseşti în timpul alegerilor.

Facebook a recunoscut că o misterioasă companie rusească a cheltuit 100.000 de dolari în timpul alegerilor din 2016 pe reclame politice care au targetat cetăţeni americani. Nu se ştie dacă acesta a fost singurul caz, cert este că Facebook nu a dat şi alte exemple.

Legea electorală din Statele Unite interzice cetăţenilor şi organizaţiilor străine să investească bani pentru a influenţa alegerile.

Zuckerberg a mai spus că Facebook conlucrează cu autorităţile germane în vederea alegerilor care vor avea loc în acest week-end. Au fost şterse mii de conturi false fără să se spună exact pentru ce motiv.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite