De ce americanii preferă să arunce o parte din mâncare şi nu să o dea celor care au nevoie de ea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Membri ai unui ONG american preocupaţi de problematica trimiterii de alimente neconsumate celor care au nevoie de hrană. FOTO: Business Insider
Membri ai unui ONG american preocupaţi de problematica trimiterii de alimente neconsumate celor care au nevoie de hrană. FOTO: Business Insider

„Business Insider” a făcut o analiză a motivelor care stau la baza deciziei comercianţilor americani şi a magazinelor sau restaurantelor de a nu trimite mâncarea neconsumată oamenilor din adăposturi care au nevoie de hrană.

În fiecare an, Statele Unite ale Americii aruncă o treime din toate mâncarea produsă. De asemenea, 10% din produsele alimentare sunt considerate „pierdute” în magazine, restaurante pentru că ajung să expire deoarece nu sunt cumpărate.

În urmă cu o săptămână reporterii „Business Insider” au mers la mai mulţi comercianţi care se ocupă de livrarea de produse alimentare din New York.

Mulţi se întreabă de ce aceste produse nu ajung la cei care au nevoie de ea: 49 de milioane de americani care nu au acces la suficientă hrană pentru a fi sănătos.

Patty Larson, directorul executiv al grupului Food Finders pentru „salvarea alimentelor” a explicat de ce mâncarea încă bună nu ajunge la cei care au nevoie de ea.

Primul motiv este asumarea răspunderii. Astfel, mulţi furnizori consideră că riscă să fie daţi în judecată dacă în urma consumului acestor produse alimentare cineva se îmbolnăveşte. Aşadar, depinde de fiecare vânzător, proprietar de magazin sau furnizor dacă vrea să-şi asume un risc legal.

Ceea ce nu ştiu vânzătorii şi proprietari de restaurante sau magazine de produse alimentare nu răspund civil în asemenea cazuri în urma adoptării în anul 1996 a Legii Ermerson Good Smaaritan Food Donation.

O a doua problemă este logistica. Numeroase magazine şi restaurante nu au unde să păstreze mâncarea pe care ar putea să o doneze până în momentul în care vin să o ridice intermediarii.

O organizaţie de succes care se ocupă de asigurarea hranei pentru cei care au nevoie de ea, hrană provenită din restaurante sau magazine care intenţionau să o arunce, este „Feeding America”, care, potrivit datelor, anual ajută 37 de milioane de oameni. Însă, toţi aceşti oameni sunt doar din zona Los Angelusului şi ţinutului Orange.

Potrivit celor de „Business Insider” există speranţa ca în viitorul apropriat cei din zona comerţului cu alimente să fie mai curajoşi şi buni să încerce redirecţionarea alimentelor neconsumate spre cei care au nevoie urgentă de hrană.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite