„Câţi metri pătraţi de pizza mănâncă americanii în fiecare an?“ - întrebarea ciudată de la interviul pentru o slujbă la Goldman Sachs

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Întrebarea despre pizza pe care o pun angajatorii de la Goldman Sachs nu este singura de acest fel. Alte companii întreabă câte ferestre sunt în New York sau câte benzinării în San Jose
Întrebarea despre pizza pe care o pun angajatorii de la Goldman Sachs nu este singura de acest fel. Alte companii întreabă câte ferestre sunt în New York sau câte benzinării în San Jose

„Câţi metri pătraţi de pizza se mănâncă în Statele Unite ale Americii, în fiecare an?“ – Aceasta este o întrebare care se pune la interviul pentru o slujbă la compania americană Goldman Sachs. Însă aceasta nu este singura companie care înclină spre asemenea întrebări ciudate.

Întrebarea despre pizza pe care o pun angajatorii de la Goldman Sachs nu este singura de acest fel. Pe lângă „Câţi metri pătraţi de pizza se mănâncă în SUA în fiecare an“, şi alte companii întreabă, de exemplu, câte ferestre sunt în New York sau câte benzinării în San Jose, notează „Business Insider“.

Bain & Company a întrebat candidaţii pentru o slujbă câte ferestre are New Yorkul. Adobe a întrebat câte staţii de benzină sunt în San Jose, iar Facebook vrea să ştie cât ai taxa pentru a spăla fiecare fereastră din Seattle.

Deşi aceste puzzle-uri nu prea mai sunt la modă, încă mai apar în interviuri pentru posturi care implică finanţe, consultare sau cele cu profil tehnic, mai ales pentru candidaţii fără experienţă.

Nu o să pui asemenea întrebări unui director financiar sau unui consultant senior. Dar dacă eşti proaspăt absolvent sau fără experienţă, ar trebui să te pregăteşti. Dacă nu ai deja experienţă în rezolvarea problemelor, acest tip de întrebări pot ajuta compania să-ţi estimeze aptitudinile analitice“, explică pentru „Business Insider“ Pamela Skillings, consultant pentru interviuri care şi-a ajutat clienţii să obţină slujbe la Goldman Sachs, Google sau Microsoft.

Nu există un răspuns corect

Aşadar, ce vor directorii să audă de la tine? Nu răspunsul corect, spune Skillings, adăugând faptul că, de cele mai multe ori, nici nu există unul. De fapt, angajatorul vrea să vadă cum gândeşti. 

„Cheia este să le arăţi că poţi aborda problema în mod logic, să pui întrebările corecte şi să iei în considerare toţi factorii cheie. Să faci estimări şi calcule rezonabile şi să ajungi la o concluzie logică. De aceea este foarte important să gândeşti cu voce tare când îţi formulezi răspunsul“, explică Skillings.

Cum se formulează răspunsul

În primul rând, notează „Business Insider“, trebuie să găseşti un punct de pornire. În cazul întrebării „Câţi metri pătraţi de pizza mănâncă americanii în fiecare an?“, trebuie început cu populaţia SUA. O estimare este de 320 de milioane. 

Pentru a avea un număr care să reprezinte câte persoane din cele 320 de milioane mănâncă pizza şi câtă pizza mănâncă trebuie iar să estimezi. Skillings sugerează două treimi. „Să presupunem că 200 de milioane de americani mănâncă pizza. Este mai uşor să lucrezi cu numere rotunde“.

Odată ce ai numărul celor care mănâncă pizza, este nevoie de cât consumă o persoană. Skillings sugerează patru felii de pizza pe lună, adică 48 de felii pe an. „Contează firul logic, nu numărul“, explică Pamela Skillings.

Apoi, aceste felii trebuie transformate în metri pătraţi. Trebuie estimată aria triunghiului format de o felie de pizza, înmulţită cu 48 de felii pe an şi aşa se obţin metri pătraţi estimaţi mâncaţi de un singur american pe an. Rezultatul se înmulţeşte cu 200 de milioane.

Numărul rezultat este cel mai probabil greşit, dar nu contează. Răspunsul va fi considerat bun pentru că demonstrează abilitatea de a gândi logic. „Arată că poţi lua o problemă şi o poţi rezolva pe bucăţi. Cel mai important este procesul logic, nu rezultatul“, spune Skillings.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite