Avionul doborât în Ucraina. Business Insider: ultimele clipe de viaţă ale pasagerilor „cursei morţii“

Avionul doborât
în Ucraina. Business Insider: ultimele clipe de viaţă ale pasagerilor „cursei morţii“

298 de oameni au murit în tragedia aviatică din Ucraina. FOTO: Reuters

Publicaţia americană „Bussines Insider” a publicat marţi un articol în care reuneşte opiniile mai multor jurnalişti, cercetători şi oameni din sistemul medical cu privire la modul cum a fost simţită de pasageri prăbuşirea avionului companiei Malaysia Airlines în estul Ucrainei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Condiţiile care au dus la prăbuşirea avionului care efectua zborul MH17 al Malaysia Airlines ridică numeroase semne. Cert este că în aeronavă au fost 298 de persoane, iar toate au murit.

Cei mai mulţi specialişti şi oficiali din serviciile de intelligence americane au avansat ipoteza folosirii unei rachete sol-aer lansate din zona controlată de insurgenţii proruşi care a vizat avionul. Această interpretare este susţinută de faptul că separatiştii din acea regiune au doborât şi anterior aeronave, dar acestea erau ucrainene şi nu erau curse de linie.

Răspunsurile sunt aşteptate după ce vor fi analizate cadavrele celor aflaţi în avion, cutiile negre şi locul unde s-a prăbuşit aeronava.

Editorul I.H.S. Jane`s Missiles & Rockets, Doug Richardson, susţine că pasagerii avionului probabil nu au suferit deloc înaintea exploziei şi nu au fost conştienţi de ceea ce se întâmpla în jur în ultimele secunde de viaţă. Editorul a declarat revistei „Time” că racheta sol-aer Buk, presupusă a fi fost folosită în această tragedie, înainte de a lovi avionul eliberează un şrapnel al cărui scop este să afecteze mai multe părţi ale avionului.

„Decompresia ar fi avut loc rapid, iar pasagerii ar fi fost knock-out înainte de a şti ce li se întâmplă”, a afirmat Richardson.

O interpretare similară este dată de David Cenciotti de la „The Aviationist” pentru postul american de televiziune Fox News . „Nu este uşor de ghicit ce s-ar fi întâmplat, dar eu cred că aeronava a fost afectată de unde de şoc a rachetei”, precizează Cenciotti. Totodată, „explozia şi şrapnelul ar fi cauzat imediat decompresia, incendiu, lipsa energiei electrice şi incapacitatea de a controla avionul”.

Chirurgul James Vosswinkel, autor al unui studiu complet asupra unui avion prăbuşit în urma exploziei zborului TWA 800, care deşi diferit faţă de cazul MH17 prezintă anumite similarităţi.

Concluziile sale au arătat că după explozia care a avut loc la o înălţime relativ mare, impactul lovirii ar fi produs decelerarea imediată a avionului, iar apoi căderea. Acesta a precizat pentru Bloomberg că pierderea presiunii ar fi cauzat hipoxie în numai câteva secunde, ceea ce înseamnă că toţi şi-au pierdut conştiinţa.

CITEŞTE MAI MULT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările