Ursuleţul Knut, brandul preţios al Germaniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acţiunile Grădinii Zoologice din Berlin au explodat în trei săptămâni Un pui de urs polar a devenit marcă înregistrată şi aduce însemnate venituri. Peste noapte, animalul s-a

Acţiunile Grădinii Zoologice din Berlin au explodat în trei săptămâni

Un pui de urs polar a devenit marcă înregistrată şi aduce însemnate venituri. Peste noapte, animalul s-a transformat în idolul germanilor. Presa din întreaga lume se întrece să-i cultive mitul.

Cultul puiului de urs polar Knut, devenit star al Grădinii Zoologice din Berlin, are un impact asupra pieţelor financiare. Instituţia, care a înregistrat marca oficială "Kunt" nu de mult, se bucură de o creştere spectaculoasă a acţiunilor sale, care deja s-au dublat. În plus, Grădina Zoologică din capitala germană înregistrează un spectaculos aflux de vizitatori, nerăbdători să vadă animalul. Numai faptul că nu s-a simţit bine, pentru că l-au durut dinţii, a făcut să curgă valuri de cerneală în tabloide - şi nu numai - pe întreg mapamondul. "Niciodată nu ne-am mai gândit că vom avea numele unui animal marcă înregistrată", a exclamat directorul Gerald Uhlich, de la Zoo. "Dar noi am reuşit, şi acest lucru dă rezultate neaşteptat de bune. Acţiunile noastre practic au explodat", a adăugat el.

Star mediatic şi idol peste noapte

Knut este un pui de urs polar de aproape patru luni, care are circa zece kilograme şi a devenit, într-un timp record, o stea mediatică. Aduce câştiguri de milioane. În timp ce se afla la Berlin, cu prilejul serbării Tratatului de la Roma, Romano Prodi şi-a făcut timp să-l viziteze. Leonardo di Caprio s-a fotografiat cu el. Ursuleţul a atras atenţia imediat după ce s-a născut, în primul rând pentru că a fost primul urs polar care a venit pe lume în ultimii 30 de ani într-o grădină zoologică din Berlin. Născut la 5 decembrie, anul trecut, el a fost abandonat de mama sa, o ursoaică ursuză care a lucrat mulţi ani la circ.

Knut a fost salvat de la moarte de îngrijitori. A devenit o celebritate şi pentru că activiştii pentru drepturile animalelor voiau să-l vadă mort cu orice preţ, convinşi că aşa i-ar fi fost mai bine. Mass-media a urmărit cu atenţie toate evenimentele şi l-au transformat într-un star. Ziarele au creat chiar un jurnal al lui Knut. Dar nu numai presa germană alimentează Knut-mania. Revista "Vanity Fair" i-a dedicat coperta din luna mai, pe care va apărea împreună cu Di Caprio.

Knut, cel mai folosit nume de botez

Pe de altă parte, capitala germană l-a transformat într-o mascotă neoficială. Knut a devenit numele cel mai frecvent la nou-născuţi în Germania. Cei mai ambiţioşi se întreabă chiar dacă nu cumva oraşul Berlin îşi va schimba mascota de pe blazon şi va uita de tradiţionalul urs brun pentru a-l înlocui cu ursul polar. De la naşterea sa, Knut a stârnit numeroase pasiuni şi polemici. Niciun alt animal nu a dobândit o astfel de faimă şi nu a adus atât de multe câştiguri. Au fost compuse cântece despre el, au fost confecţionate jucării şi dulciuri cu imaginea lui. Acţiunile Grădinii Zoologice, care valorau 2.000 de euro la 23 martie, s-au negociat cu 4.600 de euro la 17 aprilie. Nimeni nu mai înţelege cum s-a "umflat" fenomenul atât de repede şi unde o să ajungă.

În lume



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite