Ucrainenii inaugurează oficial Canalul Bîstroe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Surse din cadrul companiei de stat Delta Lotsman, societatea care se ocupă de săpăturile pentru adâncirea canalului, au declarat că ceremonia oficială cu ocazia deschiderii canalului

Surse din cadrul companiei de stat Delta Lotsman, societatea care se ocupă de săpăturile pentru adâncirea canalului, au declarat că ceremonia oficială cu ocazia deschiderii canalului Dunăre-Marea Neagră pe braţul Bîstroe va avea loc, cel mai probabil, la 14 mai.

Încă de la începutul lunii aprilie, ministrul ucrainean al transportului şi comunicaţiilor, Nikolai Rudkovskii, susţinea că lucrările la canal se află în faza finală, iar de la sfârşitul lui aprilie, Bîstroe va redeveni navigabil. Şi, într-adevăr, în perioada 18 aprilie- 6 mai, în cadrul unui experiment, 44 de nave sub pavilion ucrainean şi străin au trecut pe canal. Printre ţările străine care au participat la testarea lucrărilor se numără: Rusia, Turcia, Grecia, Italia, Sierra Leone, Belize şi Muntenegru. Potrivit Delta Lotsman, Turcia este ţara care şi-a manifestat un interes sporit pentru proiectul Bîstroe şi ar putea deveni clientul principal al Ucrainei. Timp de două săptămâni, pe canal au trecut mai multe vase de mare tonaj, printre care şi o navă ucraineană de 6.000 de tone. Aşadar, experimentul a reuşit. Drept dovadă, s-a stabilit necesitatea unei inaugurări oficiale a Canalului Bîstroe. În urmă cu două zile, ministrul ucrainean al transporturilor a efectuat o excursie în zona Deltei. El le-a declarat ziariştilor care l-au însoţit că Ucraina va propune taxe de trecere, inferioare celor româneşti cu circa 40%. Printre alte avantaje ale canalului ucrainean, evocate de Rudkovskii, a fost şi faptul că Bîstroe va fi navigabil în ambele sensuri şi va fi disponibil 24 de ore din 24, spre deosebire de Sulina, care este unisens şi e deschis navigaţiei doar pe timp de zi. Mai mult, oficialul ucrainean a susţinut că Bîstroe va apropia Ucraina de Uniunea Europeană.

Construirea Canalului Bîstroe a provocat critici vehemente din partea autorităţilor române, a Comisiei Europene şi a organizaţiilor de protecţie a mediului din România şi din străinătate. Partea română a susţinut mereu că acest canal poate avea efecte devastatoare asupra Deltei Dunării. Împotriva proiectului Bîstroe s-au sesizat până şi unele organizaţii ecologice din Ucraina. Aleksandr Şofareni, directorul organizaţiei Pecheneghi, ne-a declarat că a trimis către guvernul de la Kiev o avertizare în acest sens chiar înainte ca autorităţile să testeze lucrările. La începutul săptămânii, ministrul Adrian Cioroianu a declarat că subiectul Bîstroe nu va rămâne doar pe agenda bilaterală, ci, ca stat membru UE, România îl va impune în discuţie la nivel european.

În lume



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite