The Guardian: Google a făcut donaţii substanţiale unor organizaţii care neagă criza climatică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Google a făcut donaţii „substanţiale” unora dintre cele mai mari organizaţii de la Washington, care neagă existenţa schimbărilor climatice, în ciuda faptului că gigantul insistă că susţine acţiunile politice privitoare la criza climatică, potrivit The Guardian.

Printre sutele de grupuri pe care compania le are listate pe website-ul său ca beneficiare ale sponsorizării, se numără peste 10 organizaţii care au dus campanii împotriva legilor care vizează schimbările climatice, au pus la îndoială nevoia unor măsuri sau au încercat în mod activ să împiedice reglementările de mediu din era Obama.

Lista include Competitive Enterprise Institute (CEI), un grup conservator de strategie care a avut un rol central în convingerea administraţiei Trump de a abandona acordul de la Paris privind schimbările climatice şi care a criticat Casa Albă pentru că nu a desfiinţat mai multe reglementări privitoare la mediu.

Google a spus că este dezamăgită de decizia SUA de a abandona acordul climatic global, dar a continuat să susţină CEI.

Google este şi sponsor al reuniunii anuale a State Policy Network (SPN), o organizaţie-umbrelă care susţine grupuri conservatoare, inclusiv Heatland Institute, un grup radical anti-ştiinţă.

Mmebrii SPN au creat recent un website de „angajament climatic”, care susţine în mod eronat că „mediul nostru natural devine mai bune” şi că „nu există o criză climatică”.

Google şi-a apărat donaţiile, spunând că „colaborarea” sa cu organizaţii ca CEI „nu înseamnă că susţinem întreaga agendă a organizaţiilor”. Oameni apropiaţi de companie spun că aceasta face donaţii unor astfel de grupuri pentru a încerca să-i influenţeze pe parlamentarii conservatori.

Un purtător de cuvânt al Google a declarat că gigantul tehnologic sponsorizează organizaţii din tot spectrul politic care susţin „politici tehnologice puternice”.

Pe website-ul său, Google spune că este hotărâtă să se asigure că angajamentul său poltic este „deschis, transparent şi clar pentru utilizatorii noştri, acţionari şi pentru public”.

Însă compania a refuzat să răspundă întrebărilor The Guardian referitoare la suma pe care a donat-o organizaţiilor. 

Pe lângă CEI, organizaţiile sponsorizate de Google includ American Conservative Union, al cărei preşedinte, Matt Schlapp, a lucrat vreme de 10 ani la Koch Industries unde  modelat politicile radicale anti-mediu ale companiei, American Enterprise Institute şi Americand for Tax Reform, care  a criticat companiile care susţin acţiunile împotriva schimbărilor climatice.

De asemenea, Google a făcu donaţii şi Institutului Cato, care a-a opus legilor referitoare la schimbările climatice şi a pus sub semnul întrebării severitatea crizei. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite