Seniorii distribuie mai multe ştiri false decât tinerii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 2016, în timpul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite, populaţia de peste 65 de ani din Statele Unite a răspândit de 7 ori mai multe ştiri false decât tinerii cu vârste între 18 şi 29 de ani pe reţelele sociale, potrivit unui nou studiu publicat în Science Advances pe 9 ianuarie.

Dacă tinerii tind să părăsească Facebook-ul pentru Instagram sau Snapchat, tot mai mulţi seniori îşi deschid conturi pe reţelele sociale. Dar ei nu le folosesc mereu cu înţelepciune.

Cine distribuie cele mai informaţii false pe Internet? Pentru a afla aceast lucru, cercetătorii de la universităţile din Princeton şi New York, din SUA, au analizat share-urile de pe Facebook, din  timpul campaniei prezidenţiale din 2016 din Statele Unite, a aproximativ 1 200 de persoane reprezentative în rândul populaţiei care au acceptat să împărtăşescă datele după încheierea alegerilor. 

Concluziile au fost publicate în revista Science Advances, pe 9 ianuarie, şi arată că în acel an electoral, populaţia de peste 65 de ani din Statele Unite a distribuit pe reţelele sociale de 7 ori mai multe ştiri false decât tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 29 ani.

Cercetătorii au urmărit share-urile de pe aproape 500 de site-uri cunoscute pentru distribuirea de formaţii false şi au constatat că, în general, utilizatorii de Internet au distribuit puţine ştiri false prietenilor lor (doar 8,5% din populaţia studiată). Dar majoritatea celor care au făcut-o erau în vârstă. „Este posibil ca un întreg grup de americani, de peste 60 de ani, să nu aibă abilităţile media digitale necesare pentru a determina credibilitatea articolelor pe care le întâlnesc online“, explică cercetătorii. 

„Acesta nu este un rezultat surprinzător", spune Ioana Manolescu, director de cercetare la Inria (Institutul Naţional de Cercetare digitală), de la centrul Saclay (Essonne). „Există o credulitate mai mare a vârstnicilor. Toţi avem oameni mai în vârstă din jurul nostru care distribuie informaţii de necrezut şi false, fără a le verifica".

Cercetatorii propun să se facă eforturi suplimentare în ceea ce priveşte educarea generaţiilor mai în vârstă în folosirea mediului digital. Oamenii de peste 60 de ani au mai multe dificultăţi decât cei mai tineri în a determina ce este adevărat de ce este fals în mediul digital. 

Potrivit Ioanei Manolescu, „generaţia Mileniarilor“, cei născuţi în plină epocă a Internetului , pare să nu aibă încredere în nimic şi sunt mai conştienţi decât bătrânii că sunt „clienţii“ Google când utilizează serviciile gigantului digital, în aparenţă gratuit. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite