Oraşul berii şi al moscheilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oraşul Harar din Etiopia este unul dintre centrele urbane recunoscut pentru tradiţia istorică religioasă, însă în ultimul timp această caracteristică esenţială este dublată de o alta, fabrica sa faimoasă de bere, potrivit BBC.

Reporterul BBC Aidan O`Donnell prezintă călătoria sa în unul din cele mai importante oraşe din Etiopia, Harar, localitate care din primele momente în care ajungi rămâi uimit de zidurile vopsite în culori cât mai „aprinse”. Pe străzile oraşului pot fi observate clădiri cu pereţii verzi, purpurii şi galbeni, iar femeile sunt îmbrăcate în culori vii.

Harar este situat în estul Etiopiei, cu un drum care face legătura directă regiunea autonomă  Somaliland. Aidan O`Donnell descrie starea de spirit populaţiei locale în cuvinte care pun accentul natura  pragmatică şi relaxarea etiopienilor din acest oraş . În piaţa principală pot fi găsiţi comercianţii de materiale textile alături de croitorii care sunt mereu în expectativă pentru a servi clienţii care doresc să-şi modifice hainele.

Bineînţeles, una din problemele care nu lipseşte din acest centru urban sunt hoţii, care stau cu precădere în zonele aglomerate.

UNESCO a fost trecut pe lista locuri trecute în „patrimoniul universal” în 2006. Aceasta decizie a fost bazată pe faptul că harar este un oraş vechi, cu o moştenire culturală serioasă, fiind considerat mulţi musulmani „Oraşul Sfinţilor” şi un centru religios important, al „patrulea oraş sfânt” cu cele 82 de moschei ale sale. Trei dintre moschei au fost construite în secolul al X-lea.

De mai bine de trei decenii berea din Harar a devenit o marcă foarte cunoscută pe continentul african. Fabrica este situată în afara oraşului, la porţile acesteia fiind o sticlă care are o înălţime de aproape şase metri.

image

Fabrica de bere a fost vândută grupului Heineken de către guvernul etiopian în urmă cu aproape trei ani. Marea companie susţine că vrea să investească în noua sa achiziţie, fiind vizate mai ales îmbunătăţirea proceselor de fabricaţie şi încercarea aprovizionării cu mai multă materie primă din interiorul Etiopiei sau din regiune.

Compania comercială a achiziţionat o a doua fabrică în Bedele, localitate în zona de vest a Etiopiei, însă construieşte în prezent o a treia în apropierea capitalei Addis Abeba.

Pentru Heineken, un motiv al extinderii în această regiune este faptul că există piaţă naţională care permite o dezvoltare a vânzărilor. Datele companiei susţin că în etiopienii consumă de trei ori mai puţină bere decât vecinii lor din Kenya.   

Numeroase companii străine urmăresc să-şi deschidă afaceri în ţările africane, motivul fiind reprezentat de mână de lucru ieftină şi tarifele de export care le avantajează pentru a investi.  Parcurile industriale sunt prezente în apropiere capitalei etiopiene, mari giganţi precum General Electric, HlaxoSmithKline, Walmart sau Samsung fiind prezenţi în această ţară sau pe punctul de a-şi deschide unităţi. Din acest motiv, Aidan O`Donnell conchide că evoluţia acestei mărci de bere merită să fie urmărită în anii următori şi dacă aceasta va putea avea succes şi în alte zone geografice.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite