L'Oréal renunţă la folosirea unor cuvinte pe care le consideră rasiste şi stârneşte polemică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În contextul manifestaţiilor mondiale anti-rasism, producătorul francez de cosmetice L'Oréal a decis să retragă cuvintele „alb”, „albeşte” şi „clar” de pe ambalajele produselor sale. Decizia nu a fost primită braţele deschise.

Pe fondul emoţiei provocate la nivel mondial de moartea lui George Floyd, L'Oréal a comunicat sâmbătă că renunţă la folosirea cuvintelor „alb”, „albeşte” şi „clar”, sugerând că ar denota rasism.

Decizia L'Oréal intervine după cea a filialei indiene a Unilever, care a ales să redenumească crema de faţă „Fair&Lovely”. Ori actriţa şi cântăreaţa Priyanka Chopra a ajuns în mijlocul unor critici dure pe reţelele de socializare pentru faptul că şi-a declarat sprijinul pentru mişcarea Black Lives Matter deşi promovează unul dintre produsele acestei mărci.

Gigantul american Johnson and Johnson a mers mai departe, interzicând în cursul săptămânii trecute vânzarea de substanţe hidratante concepute pentru Asia şi Orientul Mijlociu.

L'Oréal nu a primit însă răspunsul scontat, fiind criticat atât de denunţătorii curentului actual anti-rasism, cât şi de activiştii anti-rasism. În linii mari, aceştia denunţă o campanie demagogică. Cineva se întreabă dacă mai are dreptul să aibă şuviţe albe, în timp ce altcineva atrage atenţia asupra unei alte inechităţi, cum ar fi menţinerea cuvântului „mat” la unele produse. Mai mult, unii s-au revoltat atât de tare, încât au cerut boicotarea produselor L'Oréal.

În lume



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite