La doar 17 ani, un coreean şi-a realizat visul şi a pus bazele a două afaceri de succes, în modă şi în tehnologie, cu un câştig de peste un milion de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto CNBC
Foto CNBC

La doar 17 ani, coreeanul Sukone Hong şi-a realizat visul şi a pus bazele a două afaceri de succes. El a creat un brand de modă ale cărui vânzări au depăşit un milion de dolari până acum  şi a atras atenţia Universităţii Harvard. Băiatul a mai lansat şi un ceas inteligent pentru persoane cu deficienţe de vedere, cu mii de comenzi în avans.

„Mi-a fost foarte greu să mă adaptez la şcoală. Eram hărţuit de colegii mei şi de aceea am căutat să fac ceva pentru a-mi schimba viaţa”, a spus Sukone Hong pentru CNBC.

Afacerea cu articole vestimentare i-a adus primul succes

Viaţa de antreprenor al lui Hong a început în urmă cu patru ani, pe vremea când era în clasa a opta, dorindu-şi să fie acceptat de colegii de clasă, de la şcoala din Seul de unde învăţa.

A început să revândă haine de marcă pe Naver - un motor de căutare din Coreea de Sud. Veniturile iniţiale erau de aproximativ 150 de dolari, dar totuşi nu erau suficiente, aşa că adolescentul şi-a schimbat tactica. Părinţii l-au ajutat cu un împrumut de 5.000 de dolari şi, beneficiind de asistenţa unei firme de grafică, s-a apucat să lucreze la crearea propriului său site de îmbrăcăminte, oferind haine casual unisex cu design simplu şi jucăuş. Aşa a luat naştere Olaga Studios.

„În prima săptămână nu s-a întâmplat nimic. Mai apoi, luni dimineaţă, au fost 15 comenzi. Cincizeci la prânz. Optzeci seara. În acea săptămână, am vândut 300 de cămăşi.", a spus el.

        Vezi această postare pe Instagram                       O postare distribuită de Olaga Design Studio (@olaga_official)

Adolescentul a povestit că începutul afacerii nu a fost chiar cum se aştepta şi că timp de o săptămână nu a primit nicio comandă. "Apoi, luni dimineaţă, au fost 15 comenzi. Cincizeci la prânz. Optzeci seara. În acea săptămână, am vândut 300 de cămăşi.", a spus el pentru CNBC.

În ultimii trei ani, brandul a devenit unul de succes şi i-a adus vânzări anuale de 1,2 milioane de dolari pe şase pieţe asiatice şi a ajuns pe locul 1 în topul Style Share’s la categoria tricouri.

Sukone Hong a putut să angajeze 12 persoane care să-l ajute să administreze site-ul. A putut să le returneze părinţilor banii aferenţi taxelor şcolare la Şcoala internaţională americană din Seul la care s-a mutat şi unde a putut găsi inspiraţia pentru parcursul său în afaceri.

Hong a învăţat să ofere şi să-i ajute pe alţii

„Înainte, am crezut că afacerea înseamnă doar să câştigi mulţi bani, dar, după ce m-am mutat la acea şcoală, am primit o educaţie bună. Profesorul meu mi-a spus că aş putea să folosesc experienţa pentru a crea o afacere care să îi ajute pe ceilalţi", a adăugat el.

Sukone Hong  a decis să lanseze şi un ceas Braille, care permite persoanelor cu deficienţe de vedere să obţină informaţii în timp real, cum ar  mesaje de pe smartphone-urile lor. Aceste ceasuri sunt pe piaţă de câţiva ani, dar costul exorbitant al unor astfel de produse - de obicei peste 300 de dolari - le face inaccesibile pentru multe persoane care au nevoie de ele.

După ce a lucrat la un proiect şcolar despre persoanele cu dizabilităţi, Hong a început să se gândească la o opţiune mai accesibilă financiar decât varianta deja existentă.

„Am descoperit că acest lucru este atât de nedrept şi că este şi o bună oportunitate de afaceri.", a spus el.

Sukone a încercat să înţeleagă piaţa, înainte de a pune bazele proiectului. Acesta a luat legătura cu persoane cu deficienţe de vedere pentru a vedea ce lipseşte în ceea ce priveşte aceste tipuri de articole şi pentru a oferi un produs mult mai adaptat.

Hong a căutat ajutorul investitorilor pentru a duce până la bun sfârşit proiectul 

Astfel, Hong s-a folosit de contactele pe care le-a obţinut în prima sa afacere  şi a încercat să obţină o investiţie de 300.000 de dolari pentru un procent de 30% din acţiuni.

„Experienţa mea ca CEO m-a ajutat. Am realizat că deşi nu am o experienţă în domeniul tehnologiei, pot angaja alţi oameni pentru a mă ajuta”, a spus adolescentul.

După şase luni, ceasul inteligent Braille de 80 de dolari creat de el a avut succes. În doar şase luni s-au vândut sute de produse, fiind în lucru o precomandă de 3.000 din China. În ciuda succesului său, Hong a spus însă că a realizat că studiile sunt cele mai importante.

„Când afacerea creştea rapid, m-am gândit să renunţ la şcoală. Dar am întâlnit o mulţime de CEO şi toţi mi-au spus că ar trebui să merg la universitate", a spus el.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite