GALERIE FOTO Noile pachete de ţigări din Australia sunt lipsite de imagini de brand şi pline de mesaje anti-fumat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pachetele din Australia vor avea brandul doar în partea inferioară
Pachetele din Australia vor avea brandul doar în partea inferioară

Australia a devenit prima ţară din lume care a introdus obligaţia pentru producătorii de ţigări de a nu-şi mai pune numele de brand pe pachete, ci imaginile aprobate de către Guvern, în care apar efectele dure ale fumatului.

Decizia fusese aprobată deja, iar începând de ieri, toţi australienii care vor dori să cumpere ţigari vor trebui să accepte aceste pachete. Practic, pe acestea, brandul este trecut în partea inferioară, sub imaginile dure şi mesajul anti-tabac.

Ministrul Sănătăţii din Australia a declarat pentru BBC că „Este ultimul suflu al unei industrii care moare“. „În momentul în care iei imaginile colorate şi totul e standardizat pe pachete, reduci glamour-ul din pachetele de ţigări“, a spus şi Anne Jones, de la o organizaţie care luptă împotriva fumatului.

În acest moment, pachetele de ţigări sunt practic ultima platformă de publicitate a companiilor de tutun. În Australia, lupta împotriva fumatului are o istorie mult mai lungă decât în alte părţi. Reclamele la televiozor şi la radio au fost interzise în 1976, iar reclamele din ziar au fost interzise în 1989.

De asemenea, sponsorizarea evenimentelor de către companii de tabac au fost interzise în 1992, scrie BBC. Ultimul refugiu al companiilor erau pachetele, dar actualul ministru al sănătăţii din ţara de la Antipozi a dorit să elimine şi acest lucru, marcată de moartea tatălui său, pe când avea 10 ani, din cauza fumatului.

Din acest motiv, obiectivul său este să reducă rata fumatului de la 16%, în 2007, până la 10% în 2018. Decizia de a elimina reclamele a fost luată şi după ce guvernul a realizat un studiu care a relevat faptul că brandul de pe pachetele influenţează tinerii.

image

Foto

pachete australia
pachete australia

gallery-link

Un băiat a spus că un pachet roşu i-a reamintit de maşina sa favorită, o altă fată admiră rozul de pe un alt pachet, în timp ce multe alte persoane asociază pachetele de ţigări cu lucruri pe care le-au văzut la televizor. De exemplu, unul dintre cele mai puternice branduri este cel format de Formula 1: din 1990 până în 2002, majoritatea maşinilor care au câştigat campionatul mondial aveau cel puţin un sponsor din domeniul tutunului.

Dacă Australia e primul bastion, este interesant de văzut ce efect va avea această decizie şi în influenţarea restului lumii în această privinţă.

Deschidem o discuţie aici despre cât de mult ne influenţează modul cum arată pachetele de ţigări şi pe Twitter, sub hashtagul #pachete. Vă invităm să participaţi. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite