Florin Şperlea şi ofiţerul electronic de serviciu

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Florin Şperlea are experienţa, talentul, forţa şi abilitatea de a realiza primul cotidian online al armatei.
Florin Şperlea are experienţa, talentul, forţa şi abilitatea de a realiza primul cotidian online al armatei.

În România există zeci de mii de conaţionali specializaţi într-un domeniu tot mai rar mediatizat, din raţiuni ce ţin de obsesia unora, de a face audienţă - pe micile ecrane, la posturile de radio şi în publicaţiile cu ediţii tipărite axate pe scandalurile zilnice -, pe măsura apetenţei cultivate pentru un nivel intelectual arid. La polul opus, de partea bună a forţei viitorului dezirabil se află un compatriot tenace.

Este vorba de istoricul şi publicistul Florin Şperlea, care conduce un săptămânal fondat în 1859.

O publicaţie care are, teoretic, un public ţintă de vreo 90.000 de concetăţeni activi aparte, şi circa alţi 500.000 interesaţi, într-un fel sau altul, de ceea ce fac şi vor întreprinde cei cu răspunderi deosebite. 

Trei produse publicistice distincte, ale redacţiei conduse de jurnalistul Şperlea, m-au determinat să scriu aceste...   îndemnuri la reflecţie. 

Primul este chiar săptămânalul realizat de o mână de oameni. Răbdători. Cu speranţe şi năzuinţe complementare. Uneori paralele. Dar într-un anonimat ce poate fi sfidat, acum, prin nominalizări obiective, într-o ordine deloc alfabetică, cu remarci pentru cei care ştiu să servească idei distincte:

Gheorghe Vişan - care nu este doar secundul lui Florin Şperlea, ci şi un atent observator al mutaţiilor de ordin financiar -, George Cosmin Lumînăroiu,

Viorel Amzărescu - un pasionat al nivelului organizatoric -, Constantin Piştea - cu apetenţă pentru reportajul ce te poate unge la suflet -, Bogdan Oproiu - cel care are aceeaşi sobrietate atât în scris, cât şi în faţa camerei de filmat -,

Andreea Cristian, Lucian Irimia - răbdător cu cei puternici, pentru că sunt mulţi -,

Irina Mihaela Nedelcu - un tsunami util devoalării detaliilor specifice dosarelor de interes profesional -, Silvia Mircea şi Elena David. 

În echipa tehnică care asigură vizibilitatea unui săptămânal orgolios au rosturi distincte veteranul Corneliu Popa şi Maria Ioana Gal, răbdătoarea Oprina Melcioiu şi atenta Elena Potoroacă.

Imaginile ca atare sunt totuşi rodul unor artişti recunoscuţi, precum Eugen Mihai - cu un număr record de diplome profesionale -, Cătălin Ovreiu - probabil cel mai sensibil fotoreporter dintre colegii săi - şi Petrică Mihalache, autorul unor fotografii cu mare forţă sugestivă. Nu în ultimul rând, pe post de Cenuşăreasa redacţiei sunt Rodica Dincă, Ionel Tudor şi Costel Bălan, atâta timp cât ediţia print are rostul ei prezent şi viitor, cel puţin pe termen scurt şi probabil mediu. 

Ei bine, dacă după revoluţia anterioară - când săptămânalul condus, acum, de Florin Şperlea, a fost transformat într-un tabloid integral color, conform unui model util, de peste Ocean - s-a câştigat un plus de atracţie, în rândurile celor interesaţi de o tematică aflată, deseori, la limita subiectelor clasificate, pentru marele public, în viitorul nu prea îndepărtat...

...utilă, necesară şi de neevitat este ofensiva online.

România produce zilnic 10-15 ştiri de interes (inter)naţional. Una dintre acestea ar putea fi întâi reflectată pe website-ul viitor al săptămânalului condus de Florin Şperlea.  Care, mai devreme sau mai târziu, se va adapta realităţii că o publicaţie electronică este mai puternică, decât una bazată doar pe... tirajul dependent de finanţator. 

În plus, cele aproape 500 de pagini, ale volumului ROSTUL CUVINTELOR - redactor de carte fiind Delia Petrescu (simplă coincidenţă de nume cu autorul acestor rânduri), o profesionistă deloc pripită în evaluarea celor ce au viziuni utile lumii de mâine -, care reuneşte interviurile publicate, săptămână de săptămână, cu promotori de idei inedite, în comunitatea românilor de ieri şi de azi, confirmă potenţialul existent pentru aducerea, online, a unor interlocutori de interes şi nivel naţional. 

Nu în ultimul rând există şi un potenţial pentru alimentarea cu imagini video focalizate pe reuşite umane demne de reflectarea adecvată imediată, fapt dovedit de recentul album, cu 46 de pagini şi nenumărate ilustraţii dedicate unor profesionişti, care ştiu că televiziunea este viaţa, fără fard, a celor care merită scoaterea   la rampa atenţiei generale. 

Un album care reaminteşte rolul unor teleaşti, de ieri şi de azi, precum inegalabilul Benone Neagoe, debordantul Călin Hentea, echilibratul Constantin Spînu, tenacele Alexandru Leaua, inconfundabilul Cornel Mituţ, optimistul Constantin Mireanu, dar şi ambiţioasele Iuliana Vlad, Ioana Teişanu, Anda Vladu.

Niciunul dintre cei enumeraţi nu ar fi avut - ei şi mai ales interlocutorii lor - chip şi voce, fără directori de imagine precum Gabriel Cobasnian, sau Dinu Marian, operatori precum Adrian Buhlea, Ion Chiţa, George Motoacă şi  Daniel Domenico.

Săptămânalul...

volumul de interviuri...

şi albumul foto...

demonstrează că sunt resurse umane pentru a alimenta un website atractiv, profesional, cu sponsori interesaţi de un areal electronic deloc obişnuit.

Bugetul alocat ediţiei print ar putea fi transferat treptat finanţării unui website tipic unui cotidian online -  în care zilnic un editorial, fie acesta şi unul în stilul aparte a lui Cristian Dumitraşcu, un videoclip dinamic, un fotoreportaj axat pe anonimii uitaţi de alţii, o caricatură de CRIV, o lumină a astrelor, marca Elena-Irina Spilcă -, ar atrage constant cititori interesaţi de cea mai operativă armă mediatică, pentru cei care constituie...marea mută.

Armă mediatică?

Da. Săptămânalul Armatei României, condus de Florin Şperlea, poate deveni ofiţerul electronic de serviciu, în lumea internauţilor, având - prin varianta dezirabilă, online - capacitatea de a reacţiona profesional, la toate  provocările lumii de azi, de la o criză, precum aceea din Peninsula Coreea, la un eveniment petrecut într-un teatru de operaţiuni militare. 

Am scris aceste rânduri, cu convingerea că Florin Şperlea are experienţa, talentul, forţa şi abilitatea de a realiza, cu coechipierii menţionaţi, un cotidian online surprinzător, util şi necesar. 

Cei  care activează, azi, în Forţele Armate Române au mai toţi computere personale. Iar rezerviştii pot citi ediţia online pe calculatoarele mai tinerilor membri ai familiilor lor. 

Diplomaţii militari şi profesioniştii din forţa expediţionară a României ar avea astfel o sursă vie, credibilă, profesionistă, ofensivă, de difuzare a datelor vizând rosturile prezente şi viitoare a zeci de mii de militari români. 

În România celor ce poartă uniforma militară, cititul presei, în primul rând al Observatorului militar va putea fi online, 24 de ore, din 24 posibile - indiferent de meridian şi continent, inclusiv la Tampa, peste Ocean. 

Gata de luptă - în arealul electronic?

*************************************************************************************************************************

UPDATE/ACTUALIZARE

Înainte de  Observatorul militar şi săptămânalul Newsweek  a trecut la ediţia online.

NOTA BENE:

21.04.2013 - ora 18.00: Îmi cer scuze celor nominalizaţi, în rândurile de mai sus, cât şi cititorilor oneşti pentru comentariile vulgare ale unui postac, cu ochi albaştri, dintr-o secţie antipresă, a unui serviciu autohton de informaţii, cu calculatoare amplasate în apropierea Gării de Nord. Aceste rânduri sunt un prim şi ultim avertisment.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite