Chavez îşi face o „gherilă mediatică“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele Venezuelei a dat startul începerii unui adevărat război al comunicării, menit să „democratizeze informaţia“. Liderul de la Caracas a înfiinţat 25 de „comandouri“, alcătuite din 79 de tineri care au ca misiune contracararea puterii mijloacelor mass- media de opoziţie.

Noua „armată" a lui Hugo Chavez este alcătuită din 79 de tineri „luptători" cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani (numărul lor urmând să se mărească în curând), care au jurat că vor demonta minciunile şi atacurile proferate de presa potrivnică liderului venezuelean.

Citiţi şi:

Chavez: O platformă venezueleană de extracţie a gazelor s-a scufundat în Marea Caraibelor
Chavez îi invită pe Morales şi Castro să participe la "bătălia ideologică" de pe Twitter

Desigur, proaspăt înfiinţata „infanterie" nu are la dispoziţie arme pentru a-şi duce misiunea la bun sfârşit, ci stilouri, reportofoane, pliante, afişe şi o practică solidă în tot ceea ce înseamnă noile mijloace de comunicare, reţelele de socializare precum Twitter fiind incluse.

Ministrul venezuelean al Educaţiei, Hector Navarro, a declarat că adolescenţii înscrişi în lupta mediatică menită să vină în apărarea lui Chavez trebuie să dea dovadă deopotrivă de „mobilitate" şi de „fermitate". Cele 25 de „commandos" („comandouri") au ca primă îndatorire vânarea oricărui comentariu răuvoitor la adresa liderului venezuelean, iar apoi „rectificarea minciunilor prin afirmarea adevărului".

Plata pentru poliţe mai vechi

Ministrul venezuelean al Comunicaţiei şi al Informaţiei, Tania Diaz, a menţionat la rândul său că proiectul „gherilei mediatice" vizează
deopotrivă evitarea unui episod similar celui din aprilie 2002, când mass-media private au păstrat tăcerea după o tentativă de lovitură de stat ce viza îndepărtarea lui Chavez.

În acelaşi timp, „războiul" celor 79 de adolescenţi poate fi considerat o continuare a reglării de conturi dintre liderul de la Caracas şi opozanţii din presa scrisă şi vorbită. În 2009, 34 de posturi de televiziune locale şi-au pierdut frecvenţa de emisie la cererea expresă a Preşedinţiei, iar alte 29 au fost suspendate de către Comisia naţională a Telecomunicaţiilor.

La fel, peste presa scrisă care nu-l preamăreşte pe „Comandante" plouă cu amenzi şi cu sancţiuni. Proprietarul unui post de televiziune cunoscut pentru satira constantă la adresa preşedintelui, Globovision, va trebui să răspundă cât de curând acuzaţiilor de „conspiraţie împotriva statului".

Tinerii luptători de „gherilă mediatică" mai au un „obiectiv" important de păzit: blogul lui Hugo Chavez, înfiinţat de curând. Locul preferat de unde „Comandante" se adresează conaţionalilor este propria sa emisiune televizată, „Alo, Presidente" în cadrul căreia, conform unor calcule ale opoziţiei, a vorbit deja echivalentul a trei luni fără întrerupere. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite