Căpitanul avionului prăbuşit în Etiopia nu se antrenase pe simulatorul pentru Boeing 737 MAX

Căpitanul avionului prăbuşit în Etiopia nu se antrenase pe simulatorul pentru Boeing 737 MAX

FOTO EPA EFE

Căpitanul zborului Ethiopian Airlines nu a avut ocazia să se antreneze pe noul simulator pentru Boeing 737 MAX, înainte să moară alături de ceilalţi 157 de pasageri în accidentul aviatic din 10 martie, a declarat un alt pilot, citat de publicaţia Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Căpitanul Yared Getachew, în vârstă de 29 de ani, urma să se antreneze la sfârşitul lunii martie, la două luni după ce Ethiopian Airlines ar fi primit un astfel de simulator.

Tragedia din 10 martie a avut loc după ce un accident asemănător s-a produs în octombrie 2018, când un Boeing 737 MAX 8 s-a prăbuşit în Indonezia în circumstanţe similare. Cele două incidente au declanşat una dintre cele mai importante anchete din istoria aviaţiei. În cadrul anchetei, specialiştii analizează siguranţa noului sistem automat al aeronavei şi capacitatea de operare a acesteia, relatează Reuters.

În ambele cazuri, piloţii au pierdut controlul imediat după decolare şi s-au prăbuşit, în ciuda eforturilor de a împiedica un dezastru.

MAX 8 diferă de modelele 737 anterioare prin faptul că are motoare mai mari plasate mai departe pe aripile sale. Noul design a crescut riscul ca avionul să se blocheze dacă piloţii înclină botul aeronavei prea sus. Pentru a contracara acest risc, Boeing a introdus MCAS (Sistemul de Augmentare a Caracteristicilor de Manevrare), care în mod automat împinge botul avionului în jos, dacă senzorii de la bord detectează vreun risc. 

Boeing nu ar fi precizat că piloţii de pe aeronavele 737 ar trebui să se antreneze pe unul dintre noile simulatoare pentru modelul cu motoare mai mari. 

"Cred că diferenţele dintre modelul 737 NG şi MAX au fost subestimate de Boeing", a declarat John Cox, consultant în domeniul siguranţei aviaţiei, fost pilot al companiei US Airways şi fost preşedinte al Asociaţiei Piloţilor Aeronavelor din SUA.

"În consecinţă, nici producătorii de simulatoare nu au insistat şi nu au atras atenţia faţă de acest lucru. Operatorii nu au realizat amploarea diferenţelor ", a declarat acesta pentru Reuters într-o comunicare cu privire la remarcile pilotului etiopian.

"Boeing nu a trimis manuale pentru MCAS", a declarat un pilot al companiei Ethiopian Airlines, citat de Reuters, refuzând să-şi dea numele deoarece compania a interzis personalului sa se exprime public.
"De fapt ştim mai multe despre sistemul MCAS din mass-media decât de la Boeing", a mai completat acesta.

Cel mai mare fabricant din industria aviatică din lume a precizat că liniile aeriene ar fi primit îndrumări cu privire la modul de reacţie la activarea software-ului MCAS. De asemenea, reprezentanţii Boeing promit o actualizare rapidă.

Ethiopian Airlines a declarat joi că piloţii săi au finalizat pregătirea recomandată de Boeing şi aprobată de Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) privind diferenţele dintre avionul anterior 737 NG şi versiunea 737 MAX.

Ei au fost, de asemenea, informaţi cu privire la o directivă de urgenţă dată în urma accidentului din Indonezia, directivă care a fost inclusă în manuale şi proceduri. Simulatorul 737 MAX nu ar fi fost conceput pentru a reproduce problemele sistemului MCAS.

"Îi îndemnăm pe toţi cei interesaţi să se abţină de la a face declaraţii neinformate, incorecte, iresponsabile şi înşelătoare în perioada anchetei privind accidentele", au mai declarat reprezentanţii companiei, citaţi de Reuters.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: