Cambridge Analytica, compania de date care a asigurat victoria lui Trump, a fost interzisă pe Facebook

Cambridge Analytica, compania de date care a asigurat victoria lui Trump, a fost interzisă pe Facebook

FOTO Arhivă

Facebook a anunţat că a suspendat firma specializată în analiza datelor Cambridge Analytica, care a lucrat pentru campania pro-Brexit şi campania prezidenţială a lui Donald Trump. Măsura a fost luată după ce s-a constatat încălcarea politicilor referitoare la protecţia datelor, transmite Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Facebook a anunţat că a suspendat atât Cambridge Analytica, cât şi compania mamă Strategic Communication Laboratories (SCL), după ce a primit rapoarte potrivit cărora cele două companii nu au şters informaţiile despre utilizatorii de Facebook.

În urma acestei măsuri, Cambridge Analytica şi SCL nu vor putea cumpăra reclame pe cea mai mare reţea socială din lume şi nu vor putea administra paginile clienţilor lor.

Reprezentanţii Cambridge Analytica nu au avut încă o reacţie referitoare la această măsură, potrivit Reuters. Facebook nu a făcut vreo referire la campania preşedintelui Trump sau la vreo altă campanie electorală.

Trump a angajat Cambridge Analytica în iunie 2016 şi a plătit 6,2 milioane de dolari pentru serviciile sale, potrivit înregistrărilor Comisiei Electorale Federale din Statele Unite, citate de Reuters.

Conform experţilor, această companie a avut un rol important pentru victoria lui Trump.

Cambridge Analytica foloseşte o abordare nouă în campaniile politice, bazată pe profilul psihologic al votanţilor.

Concret, Cambridge Analytica adună până la 5.000 de informaţii despre un potenţial votant pentru a-i crea profilul psihologic, iar apoi adaptează reclama politică în funcţie de personalitatea şi convingerile votantului.

Bazându-se, de obicei, pe social media, compania invită utilizatorii să completeze un test de personalitate. Rezultatele îi ajută pe specialiştii firmei să grupeze oamenii în funcţie de tipuri de personalitate, evaluându-le gradul de deschidere şi de conştiinciozitate. De asemenea, ei analizează în ce măsură respondenţii sunt extrovertiţi sau nevrotici. 

Cei care procesează datele combină apoi aceste trăsături individuale ale potenţialilor alegători cu informaţii despre modul în care aceştia au votat în trecut, despre locurile în care îşi fac cumpărăturile, despre ce cumpără şi chiar despre ce anume urmăresc la televizor, potrivit cnn.com.

Cum testele nu precizează care este scopul lor real, este foarte probabil ca persoanele care le completează să nu realizeze cum vor fi combinate acestea cu alte date ce sunt disponibile public sau pot fi obţinute de la diverse companii.

Potrivit lui Alexander Nix, CEO la Cambridge Analytica, prin integrarea acestor informaţii se poate stabili nu numai care este mesajul adecvat, ci şi care este cea mai bună modalitate de livrare a acestuia - social media, reclame în timpul unor emisiuni televizate etc.

Metoda este considerată controversată.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: