Avionul prăbuşit în Etiopia avea o viteză neobişnuit de mare imediat după decolare, iar piloţii au cerut permisiunea de a urca rapid la altitudine mai mare

Avionul prăbuşit în Etiopia avea o viteză neobişnuit de mare imediat după decolare, iar piloţii au cerut permisiunea de a urca rapid la altitudine mai mare

Resturi ale avionul prăbuşit Foto EPA EFE

Avionul Boeing 737 MAX 8 care efectua zborul 302 al Ethiopian Airlines, prăbuşit în urmă cu o săptămână, avea o viteză neobişnuit de mare imediat după decolare, cu puţin timp înainte ca echipajul să raporteze probleme şi să ceară permisiunea de a urca la altitudine mai mare, transmite Reuters.

Aeronava ar fi atins o viteză de peste 700 de kilometri pe oră, dublu faţă de cât avea la desprinderea de la sol.

O sursă care a ascultat înregistrarea convorbirilor din turnul de control a declarat pentru Reuters că o voce din cabina de pilotaj a aeronavei a cerut permisiunea de a urca la 4.200 metri altitudine faţă de nivelul mării - circa 2.000 de metri deasupra aeroportului din Addis Abeba - înainte de a cere revenirea de urgenţă la sol. Sursa a dorit să rămână anonimă pentru că înregistrarea al cărei conţinut a fost dezvăluit este parte a unei anchete în desfăşurare.
 
Boeing-ul 737 MAX 8 a dispărut de pe radar când se afla la circa 3.300 de metri altitudine.
 
Potrivit sursei, vocea din cabina piloţilor a anunţat că exista o problemă cu controlul zborului şi că din această cauza cerea permisiunea de a urca. Cel care a comunicat cu turnul de control, deocamdată nu se ştie dacă era pilotul sau copilotul, nu a dat în acea convorbire mai multe detalii despre problemă,  dar se simţea nervozitatea din voce.
 
Experţii spun că, de obicei, piloţii cer persmisiunea de urca în situaţiile în care întâmpină probleme în apropierea solului, pentru a avea mai mult spaţiu de manevră şi pentru a evita zonele cu relief accidentat. Addis Abeba este înconjurată de dealuri, iar în zona de nord sunt Munţii Entoto.
 
Potrivit New York Times, vocea de pe înregistrare ar fi a comandantului de zbor, Yared Getachew, dar sursa Reuters nu a putut confirma pentru că nu ştia nici vocea pilotului, nici pe a copilotului, Ahmed Nur Mohammod. Sursa a confirmat însă că este vorba despre o singură voce de la bord pe parcursul întregii înregistrări.
 
Autorităţile aeronautice din lume au decis miercuri să consemneze la sol toate aeronavele Boeing 737 MAX, după ce informaţii obţinute de la sistemele de monitorizare prin satelit şi de la locul accidentului au indicat existenţa unor asemănări şi „posibilitatea unei cauze comune“ a prăbuşirii cu accidentul din octombrie 2018, când un 737 MAX 8 al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit imediat după decolare cu 189 de oameni la bord. Nici atunci nu au existat supravieţuitori.
 
Înregistratorul de bord care conţine datele tehnice privind ultimele minute de zbor ale aeronavei prăbuşite în Etiopia. Foto EPA EFE
 
Sâmbătă, anchetatorii accidentului din Etiopia au început să analizeze datele din înregistratorul de bord care conţine înregistrarea audio a discuţiilor din cabina piloţilor. Împreună cu datele din cealaltă cutie neagră, care conţine datele privind parametrii de zbor, informaţiile din cele două înregistratoare de bord vor fi analizate de autorităţile etiopiene, echipe de la Boeing şi autorităţi din domeniul siguranţei aeronautice din SUA şi u=Uniunea Europeană, pentru a încerca să stabilească ce a dus la prăbuşirea avionului care fusese dat în exploatare de doar câteva luni.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: