„Unii tratează angajaţii precum sclavii" - O zi la consulatul de la Castellon

„Unii tratează angajaţii precum sclavii

Mulţi români solicită paşapoarte noi, deşi un afiș mare anunță că acestea se eliberează doar în România

Cel mai adesea, funcţionarii de la consulat au probleme cu românii care vin să le ceară bani pentru a pleca în România, pentru alimente sau care vor să li se reînnoiască actele spaniole.


"Trebuie să le explicăm că nu ţine de noi şi încercăm să-i îndrumăm spre autorităţile spaniole competente, sau spre asociaţiile de români, care au programe speciale pentru cei nevoiaşi. Mulţi nu înţeleg că nu avem cum să le schimbăm actele spaniole și se comportă urât", spune consulul Liviu Popa.

"Îşi varsă nervii pe noi"

"Ni s-a întâmplat, de foarte multe ori, să eliberăm certificate de naştere pentru copiii născuţi aici, iar părinţii, fără să întrebe dacă pot pleca din Spania cu cei mici doar pe baza certificatului, să se trezească la aeroport că nu pot să iasă din ţară cu minorii. Foarte supăraţi, vin şi-şi varsă nervii pe noi.

Că de ce nu pot să iasă cu copilul din ţară, dacă au certificat, sau ne spun că suntem nişte hoţi şi vrem să-i stoarcem de bani. Dacă ar fi o regulă, toată lumea s-ar identifica cu certificatul de naştere, nu cu cartea de identitate sau pașaportul", spune unul dintre funcţionarii consulari.

"Să nu mai spun de câte ori ne sună şi ne înjură la telefon. Mulţi ne spun că noi suntem aşezaţi la acest birou pentru a le rezolva toate problemele", spune viceconsulul de la Castellon, Dan Costinaş.

Află dacă există vreo diferență între comportamentul românilor la consulat şi în fața autorităților spaniole.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: