Parlamentarii britanici cer Facebook informaţii despre conţinuturi sponsorizate de ruşi privind referendumul Brexitului şi alegerile anticipate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parlamentari britanici au cerut Facebook să publice informaţii despre actvităţi ruse cu privire la referendumul britanic pe tema apartenenţei Regatului Unit la Uniunea Europeană şi alegerilor recente, relatează The Associated Press.

 Comisia pentru Cultură, Media, Sport şi Numeric din cadrul Camera Comunelor vrea să afle detalii atât despre conţinuturi sponzorizate (”ads” în engleză) şi pagini create de conturi ruse în timpul campaniilor în vederea referendumului dn 2016 şi alegerilor legislative anticipate din 2017, cât şi informaţii despre costurile, ţinta şi impactul acestora.

Într-o scrisoare adresată CEO-ului Facebook Mark Zuckerberg, preşedintele Comisiei Damian Collins precizează că aceste informaţii sunt solicitate în vederea unei anchete cu privire la ”rolul unor actori străini care abuzează de platforme ca a dumneavoastră cu scopul de a se amesteca în discursul politic al altor naţiuni”.

 Comisia a anunţat anul acesta că a iniţat o anchetă cu privire la fenomenul ”ştirilor false” (”fake news”).

Collins precizează că informaţiile solicitate sunt asemănătoare celor furnizate de Facebook unor comisii din cadrul Senatului Statelor Unite în cadrul unor anchete cu privire la un amestec rus în alegerile americane din 2016.

Facebook a anunţat  marţi că a primit scrisoarea ”şi (că) va răspunde după ce va avea oportunitatea să analizeze cererea”.

Gigantul a dezvăluit luna trecută că a găsit ”ads” legate de conturi false - probabil controlate din Rusia - care au încercat să influenţeze alegerile americane. Compania a precizat că ele se concentrează asupra unor subiecte politice conflictuale, precum imigraţia şi drepturile cu privire la armele de foc, aparent cu obictivul de a semăna discordie în populaţia americană.

Grupul a predat mii de ”ads” unui număr de trei comisii din cadrul Congresului şi a închis 470 de pagini şi conturi, în cadrul anchetelor Legslatvului american cu privire la un amestec rus în alegerile americane.

În Marea Britanie se multiplică îndemnuri la obţinerea unor informaţii despre rolul publicităţii online în cadrul referendumului din iunie 2016 cu privire la apartenenţa regatului la Uniune, în care 52% dintre britanicii care s-au prezentat la urne au votat în favoarea ieşirii ţării din blocul european (Brexit).

Un deputat din cadrul Partidului Laburist (în opoziţie) Ben Bradshaw a îndemnat săptămâna trecută Guvernul de la Londra şi autorităţile electorale să ancheteze cu privire la dezvăluiri despre ”rolul banilor negri în campania dinaintea referendumului pe tema (apartenenţei Regatului Unit) la UE”.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite