O fetiţă cu sindrom Down din Macedonia de Nord, dusă la şcoală de preşedintele ţării, într-un gest de susţinere după ce părinţii colegilor n-au vrut-o în clasă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Facebook / Stevo Pendarovski
FOTO Facebook / Stevo Pendarovski

O fetiţă de 11 ani din Macedonia de Nord, care suferă de sindromul Down, a fost dusă la şcoală de preşedintele ţării.  Gestul a fost făcut după ce părinţii colegilor fetei au refuzat să-şi mai lase copiii în aceeaşi clasă cu aceasta.

Preşedintele Stevo Pendarovski a dus-o pe micuţa Embla la şcoala din Gostivar, unde săptămâna trecută a rămas singură în clasă, din cauza boicotului părinţilor colegilor ei. Aceştia au informat, într-o petiţie, că nu vor lăsa copiii să meargă la şcoală din cauza „agresivităţii elevei Embla”, care are sindrom Down, scrie Libertatea.

Stevo Pendarovski a spus că sunt inacceptabile comportamentele celor care pun în pericol drepturile copiilor, în special când vine vorba de cei cu o dezvoltare atipică.

„Copiii cu dezvoltare atipică nu trebuie doar să se bucure de drepturile lor, ci şi să se simtă egali şi bineveniţi în lumea care le aparţine în mod natural, băncile şi curtea şcolii”, a spus preşedintele Pendarovski, după vizita la Gostivar, un oraş la 70 km vest de capitala Skopje.

image

FOTO Facebook / Stevo Pendarovski

Acesta a mers şi la casa familiei Emblei, unde a discutat cu părinţii fetiţei despre lupta pe care o duc cu prejudecăţile celor din jur, când vine vorba despre dezvoltarea copilului lor.

„Este obligaţia noastră, ca stat, dar şi ca indivizi, iar elementul-cheie în această misiune comună este empatia”, a spus preşedintele nord-macedonean. „Va ajuta copiii precum Embla, dar ne va ajuta şi să învăţăm de la ei cum să ne bucurăm cu adevărat, să împărtăşim şi să fim solidari. În această societate suntem cu toţii egali”, a mai precizat preşedintele.

Conducerea şcolii a reacţionat rapid, iar Comisia pentru protecţia copilului a decis deschiderea unei proceduri în cazul Embla.

Preşedintele a subliniat importanţa respectării prevederilor legale de incluziune în educaţie, punând accent pe responsabilitatea socială, în special faţă de grupurile vulnerabile. 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite