Mai mulţi piloţi bulgari au refuzat să zboare pe avioanele de producţie sovietică MiG-29

0
Publicat:
Ultima actualizare:
MIG bulgăresc

Mai mulţi piloţi bulgari au refuzat să piloteze avioane de producţie sovietică MiG-29 în timpul unui exerciţiu militar, spunând că aparatele de zbor sunt vechi şi nesigure.

Piloţii de la baza aeriană Graf Ignatievo (sud), o instalaţie militară utilizată de Statele Unite şi de NATO unde sunt staţionate ultimele şapte aparate de zbor bulgare în stare de funcţionare, au invocat un sentiment de „insecuritate” pentru a explica refuzul lor de a zbura cu acele avioane.

 Ministrul adjunct al apărării, Atanas Zaprianov, a dat, însă, asigurări că avioanele sunt apte de zbor şi a spus că unii piloţi de la baza Graf Ignatievo nu sunt suficient de pregătiţi. 

Bulgaria a aderat la NATO în 2004, dar cea mai mare parte a echipamentelor sale militare sunt de producţie sovietică şi rusească. Doar şapte avioane MiG-29 din cele 16 pe care le are sunt apte de zbor.

procedura de achiziţie stagnează: în timp ce guvernul anterior a optat la începutul anului pentru aeronave noi sudeze de tip Gripen, noul guvern conservator a redeschis procedura de examinare a ofertelor pentru aparate americane F-16 sau europene Eurofighter.

Ministrul bulgar al apărării Krassimir Karakatchanov a cerut modernizarea celor 16 aparate MiG-29 şi a celor 20 Su-25 bulgare, toate de concepţie sovietică, majoritatea fiind în prezent oprite la sol.

Forţele aeriene bulgare au primit recent zece motoare de MiG-29 second hand. Însă opt dintre ele rămân nefolosite din cauza lacunelor din documentaţia lor care nu permit să se stabilească anul de fabricaţie şi numărul de ore de zbor ale acestora.

În faţa acestor carenţe, Bulgaria a decis în februarie 2016 să permită participarea aeronavelor NATO la protecţia spaţiului său aerian.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite