Locuitorii din Amsterdam nu mai vor turişti gălăgioşi în căutare de droguri şi băutură. „Nu mai veniţi!”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Sabine van Wechem/Getty Images
FOTO Sabine van Wechem/Getty Images

Cunoscuta toleranţă a Amsterdamului faţă de drogurile recreative, alcool şi sex a atras multă vreme turiştii. Dar, după lockdownul provocat de pandemia de COVID-19, mulţi locuitori au ajuns la concluzia că absenţa vizitatorilor gălăgioşi e o gură de aer proaspăt.

Cetăţenii sunt încântaţi de atmosfera calmă a noului lor centru istoric şi de căile navigabile pitoreşti şi simt că au recuperat secţiuni ale oraşului pe care le evitaseră de ani de zile. Ei nu ştiu dacă vor să mai renunţe la atmosfera plăcută şi la locurile pe care le redescoperă după mult timp.

„Amsterdam are nevoie de turişti, fără ei muzeele şi restaurantele noastre minunate nu ar supravieţui”, spune Nicola Theobald, un bărbat care locuieşte în centrul oraşului de 30 de ani, scrie CNN.

„Dar a fost o binecuvântare în timpul pandemiei, când nu au putut veni turişti. Nu mai există grupuri mari care se înghesuie în zona canalului, în cel mai rău caz, vomitând de la băutură şi droguri. Ne-am recuperat oraşul şi ne-a plăcut aşa”, a adăugat el.

Amsterdam se luptă cu turiştii zgomotoşi, beţivi şi lipsiţi de respect faţă de cetăţenii care locuiesc în oraş. Localnicii se plângeau, chiar înainte de pandemie, că oraşul a fost transformat într-un „Disneyland turistic”.

Acum, fără vizitatori agitaţi, autorităţile oraşului sunt hotărâte să nu se mai întoarcă în acele zile, aşa că au lansat o campanie turistică surprinzătoare pentru a încerca să schimbe reputaţia de până acum a Amsterdamului de capitală a petrecerilor.

În timp ce turiştii sunt încurajaţi să călătorească în oraş, deoarece restricţiile decirculaţie sunt mai relaxate, vizitatorilor agitaţi care intenţionează să bea şi să ia droguri li s-a spus explicit să stea departe.

Consiliul municipal a cheltuit 100.000 de euro pentru o campanie online, încurajând oamenii să viziteze patrimoniul cultural al oraşului, avertizând în acelaşi timp „turiştii deranjanţi” nerespectuoşi că nu sunt bineveniţi.

„Nu vrem să ne întoarcem la ceea ce am văzut înainte de pandemie, când mulţimile din cartierul roşu şi zonele de divertisment ale oraşului au provocat neplăcere locuitorilor”, se arată într-o declaraţie a consiliului municipal.

„Vizitatorii care respectă Amsterdamul şi oamenii din Amsterdam au fost întotdeauna bineveniţi şi vor rămâne, desigur, aşa. Vizitatorii care tratează rezidenţii şi patrimoniul nostru cu lipsă de respect nu sunt bineveniţi. Mesajul pe care îl avem pentru ei este: nu veniţi la Amsterdam”, potrivit declaraţiei.

Scopul campaniei online este de a „stimula comportamentul dorit” în rândul turiştilor, spune Geerte Udo, director executiv al Amsterdam & Partners, agenţia de promovare a oraşului.

El spune că mesajul este simplu: „eşti binevenit, dar te rog să bei înăuntru, foloseşte un pisoar şi fii liniştit”.

Europa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite